Pokaż więcej opcji Schowaj więcej opcji

Regulamin


Regulamin Domu Studenckiego z dnia 29 września 2022 (Zarządzenie nr 30/2022)

Zmiany w Regulaminie Domu Studenckiego z dnia 15 września 2023 (Zarządzenie nr 25/2023)

 

REGULAMIN DOMU STUDENCKIEGO
AKADEMII MUZYCZNEJ IM. KRZYSZTOFA PENDERECKIEGO W KRAKOWIE

Załącznik do Zarządzenia Nr 30/2022 Rektora AMKP z dnia 29 września 2022 r.
zmieniony Zarządzeniem Nr 25/2023 Rektora AMKP z dnia 15 września 2023 r.

§ 1
Postanowienia ogólne

  1. Regulamin Domu Studenckiego Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, zwany dalej Regulaminem określa zasady korzystania z domu studenckiego, zakwaterowania i wykwaterowania, prawa i obowiązki mieszkańców, zasady odpłatności, wzór umowy o zakwaterowanie, odpowiedzialność materialną mieszkańca, skład i kompetencje Rady Mieszkańców, przepisy porządkowe i zasady odwiedzin w DS.
  2. Dom Studencki Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie przy ulicy Przemyskiej 3, zwany dalej DS jest miejscem zamieszkania, nauki i wypoczynku mieszkańców.
  3. DS stanowi własność Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie i jest przedmiotem szczególnej ochrony i troski mieszkańców oraz pracowników, wyrażającej się w dbałości o utrzymanie go w należytym stanie i porządku, w szczególności Administracji DS oraz Rady Mieszkańców DS, które współdziałają w realizacji powierzonych im zadań, kierując się zasadą wzajemnego poszanowania praw, obowiązków i odpowiedzialności.
  4. Szczegółowe kryteria i tryb przyznawania świadczeń zakwaterowania określa Regulamin świadczeń dla studentów AMKP.
  5. Wniosek o miejsce w DS składany jest w Dziale Nauczania AMKP w terminie podanym do publicznej wiadomości na stronie internetowej Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Wzór wniosku o przyznanie miejsca w domu studenckim stanowi załącznik nr 9 do Regulaminu świadczeń dla studentów AMKP.
  6. Miejsce w DS przyznawane jest od 1 października do dnia następującego po ostatnim dniu sesji letniej. W przypadkach uzasadnionych procesem dydaktycznym student lub doktorant może ubiegać się o przedłużenie zakwaterowania. Istnieje możliwość zakwaterowania studenta, doktoranta, stażysty w okresie poza terminami zajęć dydaktycznych i sesji – na podstawie rezerwacji potwierdzonej przez kierownika DS.

§ 2
Zasady odpłatności i umowa o zakwaterowanie

  1. Odpłatność za miejsce w DS ustalana jest corocznie odrębnym zarządzeniem rektora w sprawie opłat obowiązujących w DS i składa się z:

1) miesięcznej opłaty stałej za miejsce w DS – naliczanej za każdy miesiąc z góry,

2) opłaty zmiennej za wykorzystane media – według wskazań liczników – naliczanej za każdy miesiąc z dołu.

  1. Wzór umowy o zakwaterowanie stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
  2. Strony mogą rozwiązać umowę o zakwaterowanie przed upływem terminu, na który została zawarta, za uprzednim jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca, z wyjątkiem miesiąca czerwca, w którym umowa rozwiązuje się w terminie wskazanym w § 1 ust. 6. Wypowiedzenie musi mieć formę pisemną.
  3. Zaleganie z płatnością za jeden miesiąc powoduje utratę miejsca w DS, kaucja zostaje przeznaczona na pokrycie zaległych opłat.

§ 3
Zasady zakwaterowania i wykwaterowania w DS

  1. Zakwaterowania dokonuje Administracja DS na podstawie imiennej listy osób dostarczonej przez Dział Nauczania, a zatwierdzonej przez właściwego prorektora ds. studenckich,
  2. Zakwaterowanie w DS rozpoczyna się 28 września, a kończy 3 października. Mieszkańcy, którzy nie zakwaterują się w tym okresie i nie poinformują mailowo administracji DS o przyczynie późniejszego zakwaterowania tracą miejsce w DS.
  3. Miejsce w pokoju wyznacza Administracja DS. Zamiana miejsc może być dokonana tylko za zgodą kierownika DS.
  4. Przed zakwaterowaniem mieszkaniec wnosi obowiązkową kaucję. Kaucja podlega zwrotowi po wykwaterowaniu, w terminie do 14 dni.
  5. W dniu zakwaterowania mieszkaniec:

1) zgłasza się z dowodem tożsamości lub paszportem,
2) przedkłada dowód wpłaty kaucji na konto AMKP,
3) podpisuje umowę o zakwaterowanie.

  1. Mieszkaniec DS jest zobowiązany powiadomić Kierownika DS o planach wykwaterowania co najmniej na 14 dni przed terminem planowanym terminem opuszczenia DS.
  2. Mieszkaniec DS jest zobowiązany przygotować pokój do komisyjnego odbioru najpóźniej na jeden dzień przed jego opuszczeniem. Szczegółowy termin i zakres przygotowań ma obowiązek ustalić z Administracją DS.
  3. Pokój, sprzęt, pościel, itp. są oddawane przez mieszkańca w stanie niepogorszonym, wynikającym z normalnej eksploatacji.
  4. Administracja DS dokonuje odbioru stanu pokoi studenckich przy wykwaterowaniu.
  5. Mieszkaniec DS ma obowiązek zdać do magazynu sprzęty podlegające zwrotowi i pościel.

§ 4
Odpowiedzialność materialna

  1. Po zakwaterowaniu student lub inna osoba uprawniona staje się pełnoprawnym mieszkańcem i ponosi pełną odpowiedzialność, w tym także materialną, za powierzone mu wyposażenie pokoju i innych pomieszczeń w DS.
  2. Mieszkaniec DS ponosi konsekwencje finansowe z tytułu:

1) wykonania usługi sprzątania wynikającej z nieutrzymywania czystości i porządku w pokoju oraz przynależnej do niego łazience i aneksie kuchennym,
2) uszkodzenia wyposażenia i elementów stałych pokoju,
3) uszkodzenia lub zniszczenia sprzętu będącego własnością uczelni,
4) uszkodzenia pianina,
5) zagubienia lub uszkodzenia otrzymanego klucza do pokoju,
6) nieuzasadnionego użycia instalacji przeciwpożarowej.

  1. W przypadku dokonania zniszczeń w pomieszczeniach ogólnodostępnych i niemożności ustalenia osób za nie odpowiedzialnych, koszty naprawy zostaną rozdzielone odpowiednio na wszystkich mieszkańców DS.
  2. Wszelkie zobowiązania z tytułu uszkodzeń, o których mowa w ust. 2 nieuregulowane w terminie będą potracone z kaucji.
  3. W przypadku wandalizmu należna kwota do zapłaty za zniszczenia może zostać podwyższona o 100%. Decyzję w tej sprawie podejmuje kierownik DS po zasięgnięciu opinii Rady Mieszkańców DS.
  4. W razie odmowy dobrowolnego pokrycia kosztów za powstałe szkody zastosowanie mają przepisy kodeksu cywilnego.

§ 5
Rada Mieszkańców

  1. Studenci AMKP mieszkający w DS wybierają spośród siebie, w sposób określony w niniejszym paragrafie Radę Mieszkańców DS, zwaną dalej RM, składającą się z trzech osób.
  2. W skład RM wchodzi przewodniczący oraz dwóch zastępców. Przewodniczący i zastępcy wybierani są przez ogół mieszkańców zwykłą większością głosów w głosowaniu tajnym. Zebranie wyborcze, które odbywa się w pierwszym miesiącu roku akademickiego zwołuje RM poprzedniej kadencji. W przypadku nieobecności członków RM zebranie zwołuje właściwy prorektor.
  3. Zawiadomienie o terminie zebrania wyborczego zamieszcza się na tablicy ogłoszeń DS, na 7 dni przed wyborami. Uczestnicy zebrania wyborczego (mieszkańcy DS), w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów powołują komisję wyborczą, składającą się z przewodniczącego, zastępcy i sekretarza.
  4. Kandydatów do RM oraz do komisji wyborczej może zgłaszać każdy uczestnik zebrania wyborczego. Osoba kandydująca na stanowisko w RM nie może zasiadać w komisji wyborczej.
  5. Uczestnicy zebrania, spośród zgłoszonych co najmniej 4 osób, wybierają w głosowaniu tajnym trzyosobową RM.
  6. Kadencja RM trwa jeden rok akademicki.
  7. Do kompetencji RM należy:

1) reprezentowanie ogółu mieszkańców DS,
2) podejmowanie działań w celu utrzymania ładu i porządku na terenie DS,
3) sprawdzanie czystości w pokojach, w sytuacjach szczególnych, z Kierownikiem DS,
4) postulowanie remontów i występowanie w sprawach wyposażenia DS,
5) opiniowanie decyzji dotyczących spraw DS,
6) uczestniczenie w rozwiązywaniu spraw socjalno-bytowych mieszkańców.

  1. RM ściśle współpracuje z Kierownikiem DS, jednakże ma prawo sprzeciwu wobec decyzji Administracji DS, w zakresie dotyczącym jego mieszkańców. Instancją odwoławczą jest właściwy prorektor ds. studenckich, a następnie rektor.
  2. Przewodniczący RM na koniec roku akademickiego przedstawia kanclerzowi ocenę pracy kierownika i administracji DS.
  3. Przewodniczący RM uczestniczy z głosem doradczym w posiedzeniach Uczelnianej Rady Samorządu Studenckiego AMKP.

§ 6
Prawa i obowiązki mieszkańców DS

  1. Mieszkańcy DS mają prawo:

1) korzystać w sposób zgodny z regulaminem z DS, w tym z pomieszczeń i urządzeń wspólnego użytku, tj. pralni, sanitariatów, sal do ćwiczeń,
2) przyjmować gości na terenie DS w godzinach odwiedzin.

  1. Mieszkańcy DS mają obowiązek:

1) przestrzegać postanowień niniejszego regulaminu,
2) uiszczać w terminie wszelkie opłaty,
3) podporządkowywać się zaleceniom Administracji DS,
4) przestrzegać przepisów przeciwpożarowych i BHP, w tym Instrukcji przeciwpożarowej,
5) zapoznać się z klauzulą informacyjną wynikającą z art. 13 i art. 14 RODO zamieszczoną na stronie internetowej AMKP,
6) w sposób racjonalny i ekooszczędny korzystać z energii elektrycznej i wody, nie przegrzewać pokoi i użytkowanych pomieszczeń powyżej 20 stopni, w okresach dłuższej nieobecności wyłączać ogrzewanie w pokojach,
7) dbać o powierzone mienie,
8) utrzymywać czystość i porządek w pokojach oraz przynależnych do nich łazienkach i aneksach kuchennych,
9) dbać o porządek w pomieszczeniach wspólnego użytku,
10) podczas nieobecności w pokoju pozostawiać klucze w recepcji,
11) niezwłocznie informować Kierownika DS o wszelkich usterkach w pokojach i pomieszczeniach, a także o wszelkich zauważonych nieprawidłowościach oraz wzbudzających podejrzenia zachowaniu osób, mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo w DS AMKP.

  1. W przypadku naruszenia przepisów niniejszego regulaminu mieszkaniec ponosi odpowiedzialność przed:

1) Kierownikiem DS i RM,
2) Prorektorem ds. studenckich i relacji zewnętrznych.

  1. Stosowne wnioski w sprawach opisanych w ust. 3 mogą kierować Kierownik DS i RM.

§ 7
Przepisy porządkowe i zasady odwiedzin w DS

  1. Na terenie DS AMKP obowiązuje cisza nocna od godz. 22.00 do 8.00.
  2. Gra na instrumencie w pokoju mieszkalnym w godzinach 8.00-22.00 wymaga zgody współmieszkańca (cisza dzienna).
  3. Na terenie DS AMKP zabrania się:

1) ćwiczenia na instrumentach oraz organizowania spotkań towarzyskich w pokojach i na korytarzach po godz. 22.00,
2) używania sprzętu nagłaśniającego w sposób utrudniający innym mieszkańcom naukę i wypoczynek,
3) samowolnego zakładania jakichkolwiek instalacji oraz dokonywania jakichkolwiek zmian w wystroju i urządzeniu pokojów, w tym naklejanie plakatów, wbijanie gwoździ, itp.,
4) przechowywania artykułów spożywczych na parapetach okiennych,
5) wyrzucania jakichkolwiek przedmiotów przez okna,
6) umieszczania ogłoszeń, napisów, itp. poza miejscami do tego celu przeznaczonymi,
7) prowadzenia działalności gospodarczej i akwizycyjnej,
8) spożywania alkoholu, używania narkotyków i palenia wyrobów tytoniowych,
9) posiadania zwierząt,
10) udostępniania miejsca w pokoju innym osobom bez wiedzy Kierownika DS.

  1. W uzasadnionych przypadkach Kierownik DS lub upoważnieni pracownicy (minimum 2 osoby), w porozumieniu z Przewodniczącym RM, mają prawo wejścia do pokoju, również pod nieobecność mieszkańców.
  2. Zasady wchodzenia pracowników technicznych do pokoi mieszkalnych – w związku z wykonywaniem przez nich obowiązków służbowych – ustala kierownik DS.
  3. Administracja DS ma prawo przeprowadzania okresowej kontroli pomieszczeń.
  4. Mieszkaniec DS może przyjmować odwiedzających w godzinach od 8.00 do 24.00.
  5. Mieszkaniec DS przyjmujący gościa ponosi za niego pełną odpowiedzialność. Dotyczy to zarówno pokoju, gdzie gość jest przyjmowany, jak również wszystkich pomieszczeń wspólnego użytku na terenie DS.
  6. Osoba odwiedzająca jest zobowiązana do podania numeru pokoju, do którego się udaje oraz do okazania dokumentu stwierdzającego tożsamość.
  7. Osobie gościnnie przebywającej w DS można przedłużyć odwiedziny po godz. 2400. Warunkiem przedłużenia odwiedzin jest zgłoszenie tego faktu do recepcji, udzielenie zgody przez współmieszkańca i wniesienie stosownej opłaty za nocleg doraźny oraz okazanie dowodu tożsamości.
  8. Zabrania się udzielania noclegów bez dokonania obowiązujących formalności, pod groźbą utraty miejsca.
  9. Wysokość opłaty za nocleg doraźny ustala corocznie rektor odrębnym zarządzeniem.

§ 8
Utrata prawa do zamieszkania

  1. Mieszkaniec traci prawo do mieszkania w DS jeżeli:

1) został skreślony z listy studentów,
2) nie uregulował opłat w terminie,
3) w jakikolwiek inny sposób naruszył niniejszy Regulamin lub zasady współżycia społecznego.

  1. Mieszkaniec, który utracił prawo do zamieszkania, ma obowiązek opuścić DS w terminie 3 dni od daty podjęcia decyzji.
  2. Umowa o zakwaterowanie zostaje rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym z dniem utraty prawa do zamieszkania w przypadkach, o których mowa w ust. 1.

Rektor
prof. dr hab. Wojciech Widłak