Gdzie znajdę zasady korzystania ze zbiorów Biblioteki AMKP?
Wszelkie zasady znajdują się w Regulaminie systemu biblioteczno-informacyjnego, który można przeczytać TUTAJ oraz w Zarządzeniu Rektora nr 9/2024 (pdf).
Odpowiedź
Kto może korzystać z biblioteki?
Ze zbiorów bibliotecznych na miejscu może korzystać każdy zainteresowany, natomiast studenci i pracownicy naszej uczelni oraz Instytutu Muzykologii UJ mogą wypożyczyć zamówione publikacje.
Aby móc wypożyczać materiały ze zbiorów Biblioteki AMKP, należy się do niej najpierw zapisać.
Odpowiedź
Jak mogę zapisać się do Biblioteki?
Konto biblioteczne można założyć u dyżurującego bibliotekarza w Wypożyczalni (p. 122). Potrzebna jest do tego ważna legitymacja studencka lub doktorancka.
Można również zarejestrować się w systemie samodzielnie – poprzez rejestrację konta użytkownika w Katalogu Głównym (Konto/Zarejestruj się: https://katalog.amuz.krakow.pl/registration). W tym przypadku wizyta w Wypożyczalni będzie jednak również konieczna, w celu weryfikacji danych.
Odpowiedź
Co to jest sygnatura i gdzie się znajduje?
Sygnatura to ciąg cyfr i liter identyfikujący nuty, książkę, bądź nagranie, znajdujący się:
– w katalogach kartkowych – w górnym rogu karty,
– na okładce egzemplarza nut, książki, nagrania w lewym górnym rogu.
Wpisanie sygnatury jest niezbędne podczas ręcznego wypełniania zamówień i rewersów.
Sygnatura widoczna jest również w szczegółach poszczególnych tytułów w katalogu online. Podczas składania zamówienia sygnatura automatycznie drukuje się na rewersie.
Odpowiedź
Co oznaczają litery w sygnaturze i czy trzeba je podać podczas składania zamówienia?
Litery są istotną częścią sygnatury – zawsze trzeba je podać. Oznaczają one:
– w przypadku nut:
m. p. – mała partytura,
d. p. – duża partytura,
m. o. – materiał orkiestrowy,
l. ch. lub m.ch. – literatura chóralna,
– w przypadku nagrań: rodzaj nośnika, np. CD, DVD, K (kaseta magnetofonowa); sygnatura bez liter oznacza nagranie na płycie analogowej.
Odpowiedź
Co oznacza czerwona ramka wokół sygnatury na karcie katalogowej i okładce nut?
Czerwona ramka wokół sygnatury oznacza, że danego egzemplarza nie można wypożyczać, a jedynie skorzystać z niego na miejscu w Czytelni lub na zajęciach – pod warunkiem pozostawienia „w zastaw” ważnej legitymacji studenckiej lub doktoranckiej.
Odpowiedź
Czy egzemplarz, którego nie można wypożyczać (z czerwoną ramką wokół sygnatury na karcie katalogowej), jest zawsze dostępny „od ręki”?
Niekoniecznie. Zależy o jaki tytuł chodzi.
Odpowiedź
Dlaczego, będąc już na studiach magisterskich, nie mogę się zalogować na moje dotychczasowe konto elektroniczne?
Konto elektroniczne wymaga aktualizacji w przypadku przejścia na kolejny etap studiów – ze względu na zmianę legitymacji studenckiej. Aktualizacji dokonuje bibliotekarz w Wypożyczalni (p. 122).
Odpowiedź
W jaki sposób mogę zamówić nuty?
Nuty można zamawiać zdalnie (poprzez Katalog Główny lub Elektroniczny Katalog Kartkowy Nut) lub bezpośrednio w Wypożyczalni, korzystając z tradycyjnego Katalogu Kartkowego. Zbiory podręczne, których lista znajduje się tutaj, dostępne są bez konieczności wcześniejszego zamawiania.
Odpowiedź
W jaki sposób mogę zamówić książkę?
Książki należy zamawiać zdalnie – poprzez Katalog Główny. Zbiory podręczne, których lista znajduje się tutaj, dostępne są bez konieczności wcześniejszego zamawiania.
Odpowiedź
W jaki sposób mogę zamówić nagranie?
Materiały audiowizualne można zamówić zdalnie poprzez Katalog Główny lub bezpośrednio w Fonotece (p. 118), korzystając z dostępnego na miejscu tradycyjnego Katalogu Kartkowego. Przypominamy, że Katalog Główny notuje tylko część zbiorów audiowizualnych. Jeśli nie udało się znaleźć nagrania w Katalogu Głównym, można wysłać zapytanie o jego dostępność na adres: fonoteka@amuz.krakow.pl lub samodzielnie przeszukać Katalog Kartkowy.
Odpowiedź
Jak długo trzeba czekać na realizację zamówienia w Wypożyczalni?
Wypożyczalnia realizuje zamówienia na następujących zasadach:
- na poczekaniu – w przypadku tzw. zbiorów podręcznych (lista znajduje się tutaj),
- w tym samym dniu – w przypadku książek i nut nienależących do tzw. zbiorów podręcznych, a zamówionych poprzez katalogi elektroniczne do godz. 8.00,
- następnego dnia roboczego – w przypadku książek i nut nienależących do tzw. zbiorów podręcznych, a zamówionych osobiście lub poprzez katalogi elektroniczne po godz. 8.00.
Odpowiedź
Jak długo trzeba czekać na realizację zamówienia w Fonotece?
Fonoteka realizuje zamówienia na następujących zasadach:
- w tym samym dniu – w przypadku nagrań na nośnikach cyfrowych (CD, DVD, CD-ROM, Blu-Ray) zamówionych drogą elektroniczną do godz. 8.00,
- następnego dnia roboczego – w przypadku nagrań na nośnikach cyfrowych (CD, DVD, CD-ROM, Blu-Ray) zamówionych po godz. 8.00,
- do dwóch dni roboczych – w przypadku nagrań na płytach analogowych, kasetach magnetofonowych i VHS.
Odpowiedź
Na jak długo mogę wypożyczyć książkę/nuty?
- Student może wypożyczyć nuty oraz książki (z wyjątkiem materiałów orkiestrowych i chóralnych) na okres 150 dni. W razie potrzeby, po upływie podstawowego okresu wypożyczenia, student może dokonać jednorazowej prolongaty terminu zwrotu na kolejnych 30 dni.
- Pracownik może wypożyczyć nuty oraz książki na okres 150 dni. W razie potrzeby, po upływie podstawowego okresu wypożyczenia, pracownik może dokonać 2 prolongat – każdorazowo na kolejnych 30 dni.
- Materiały orkiestrowe i chóralne powinny zostać zwrócone w ciągu 3 dni roboczych od daty koncertu. W tym przypadku prolongata terminu zwrotu nie jest możliwa.
Odpowiedź
Na jak długo mogę wypożyczyć nagranie?
- Student może wypożyczyć materiały audiowizualne na okres 14 dni, bez możliwości prolongowania terminu zwrotu.
- Pracownik może wypożyczyć materiały audiowizualne na 30 dni. W razie potrzeby, po upływie podstawowego okresu wypożyczenia, pracownik może dokonać jednorazowej prolongaty na kolejne 30 dni.
Odpowiedź
Czy mogę prolongować okres wypożyczenia książek/nut?
W razie potrzeby, po upływie podstawowego okresu wypożyczenia:
- student może dokonać jednorazowej prolongaty terminu zwrotu na kolejnych 30 dni.
- pracownik może dokonać 2 prolongat – każdorazowo na kolejnych 30 dni.
Prolongaty można dokonać samodzielnie, logując się na swoim koncie elektronicznym lub za pośrednictwem dyżurującego bibliotekarza.
Odpowiedź
Czy mogę prolongować okres wypożyczenia nagrań?
- Student nie może prolongować okresu wypożyczenia nagrań.
- Pracownik, po upływie podstawowego okresu wypożyczenia, może dokonać jednorazowej prolongaty na kolejne 30 dni – samodzielnie, logując się na swoim koncie elektronicznym lub za pośrednictwem dyżurującego bibliotekarza.
Odpowiedź
Co mam zrobić jeśli zgubiłem/zgubiłam książkę, nuty lub nagranie?
W przypadku zagubienia lub zniszczenia materiałów bibliotecznych nie należy podejmować działań na własną rękę, lecz niezwłocznie zgłosić się do Wypożyczalni lub Fonoteki. Dyżurujący bibliotekarz udzieli dalszych informacji.
Odpowiedź
Czy z baz Naxos Music Library / Oxford Music Online / JSTOR mogę korzystać w domu lub akademiku?
Studenci i pracownicy Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie mają możliwość korzystania z ww. baz poza Uczelnią. O szczegóły proszę pytać w Wypożyczalni, Czytelni lub Fonotece.
Odpowiedź
Jak mogę się zalogować do sieci Wi-Fi?
Dane dostępowe do sieci Wi-Fi można znaleźć w module Nauczyciel oraz Student/Doktorant – zakładka w systemie NESOS.
Odpowiedź
Czy i jak będą przetwarzane moje dane po zapisaniu się do Biblioteki?
Dane będą przetwarzane zgodnie z art. 13 pkt 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Treść klauzuli informacyjnej o przetwarzaniu danych osobowych
W razie pytań można skontaktować się z inspektorem ochrony danych w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie pod adresem e-mail: iodo@amuz.krakow.pl.
Odpowiedź
Do góry strony
|