Czy klasycyzm i romantyzm nadal istnieją? W poszukiwaniu wpływu dwóch estetyk na muzykę współczesną
Celem przedsięwzięcia Michała Gronowicza i Macieja Jabłońskiego jest próba znalezienia odpowiedzi na pytanie, czy w twórczości kompozytorów współczesnych, używających współczesnego języka muzycznego i współczesnych technik kompozytorskich i wykonawczych dają się zauważyć inklinacje do postaw, które możemy określić mianem klasycystycznej i romantycznej.
O pomoc w znalezieniu odpowiedzi poproszą Publiczność oraz muzyków, którzy wykonają kilka ich kompozycji. Zapraszamy do wzięcia udziału w eksperymencie i podzielenia się swoimi spostrzeżeniami i wnioskami.
Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
Katedra Kompozycji
SOBOTA, 9 kwietnia 2022, 18:00
Sala kameralna AMKP
ul. Św. Tomasza 43
„Czy klasycyzm i romantyzm nadal istnieją? W poszukiwaniu wpływu dwóch estetyk na muzykę współczesną”
1.
Maciej Jabłoński Będę pamiętać (2011)
Renata Guzik – flet
Maciej Jabłoński – elektronika
Michał Gronowicz Sonata per flauto alto e pianoforte (2018)
Renata Guzik – flet
Sławomir Kokosza – fortepian
2.
Maciej Jabłoński HM (2005)
Oriana Masternak – skrzypce
Michał Gronowicz Lot Ikara (2005)
Oriana Masternak – skrzypce
Wojciech Koprowski – skrzypce
Piotr Kowal – fortepian
3.
Maciej Jabłoński Szlakiem nocnych motyli II (2019/2020)
Renata Guzik – flet
Sławomir Kokosza – fortepian
Michał Gronowicz Mazur (2012)
Łukasz Laxy – wiolonczela