Żyjemy w czasach pełnych dysonansów. Gubimy się w odnajdywaniu tego, co ważne i tego, co prawdziwe. Szukamy porządku i harmonii, traktując dysonans jako coś złego, coś co nas dzieli, irytuje lub zasmuca. A może to tylko kwestia zmiany sposobu patrzenia?
Czym jest dysonans? W życiu często bywa celem, w sztuce zaś – środkiem.
Jest napięciem, potrzebą zwrócenia wagi, wywołania emocji. Dla sztuki dysonans jest konstruktywny. Dlatego powstał projekt pod nazwą: Konstruktywne Dysonanse. Koncerty orkiestrowych utworów dyplomowych studentów kompozycji. Mają być nie tylko zwieńczeniem ich dwuletniej pracy, ale także próbą pokazania różnorodności. Dysonansu twórczości akademickiej z popularną, klasycznej z nowoczesną. Ładu z nieładem, systemu z jego brakiem. Różnicy pomiędzy każdym twórcą, odmiennego rozumienia elementarnych, muzycznych pojęć. Może słuchając tej muzyki nauczymy się dostrzegać konstruktywność dysonansu, a dzięki temu nabierzemy umiejętności, które przydadzą się nam w codziennym życiu?
W świecie, który z takim trudem próbujemy odzyskać, serdecznie zapraszam na cykl koncertów zaplanowanych na 1 i 8 lipca o godz. 16:00 do Sali Koncertowej Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego. Utwory Leonardo Rizzo, Viacheslava Kyrylova, Fan Yuqingqing, Bartłomieja Janasa, Olgierda Juzali-Deprati, Deokin Ko, Michała Dormana i Oktawii Pączkowskiej wykona orkiestra CORda Cracovia pod batutą prof. Jana Jazownika. Wstęp wolny!
Kierownik Katedry Kompozycji