Anna Boczar, Maciej Hałoń, Mirosław Płoski, Piotr Peszat
- Dr Anna Boczar (Zakład Kameralistyki Fortepianowej),
- dr hab. Maciej Hałoń (Katedra Perkusji i Muzyki Współczesnej),
- dr hab. Mirosław Płoski (Zakład Kameralistyki Smyczkowej i Dętej),
- oraz dr hab. Piotr Peszat (Katedra Kompozycji)
– zostali wyróżnieni stypendium twórczym Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na rok 2024 w dziedzinie „Muzyka”. Serdecznie gratulujemy!
Maciej Hałoń – absolwent Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, w klasie perkusji prof. Jana Pilcha. Wykładowca w Katedrze Perkusji i Muzyki Współczesnej. Ukończył studia licencjackie i magisterskie z wyróżnieniem oraz studia doktoranckie w macierzystej Uczelni. Obok studiów w specjalności klasycznej realizował program specjalności jazzowych, w tym perkusję u dra hab. Łukasza Żyty i dra Wojciecha Fedkowicza. Na co dzień koncertuje z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, septetem Ignition, Grupą Taiko Drummers oraz Amadrums Trio – którego jest współzałożycielem. Związany jest z musicalowym Teatrem Variété. Na swoim koncie ma wiele nagrań. Od roku 2020 pełni zaszczytną rolę Dyrektora Artystycznego Międzynarodowego Festiwalu Perkusyjnego Źródła i Inspiracje, kontynuując ideę zapoczątkowaną przez swego Mentora – prof. Jana Pilcha. Jest pomysłodawcą i Dyrektorem Artystycznym cyklu koncertowego Horyzonty Perkusji, promującego utwory na duże składy perkusyjne. Jako nauczyciel akademicki prowadzi wykłady i warsztaty w szkołach i w uczelniach muzycznych. Czytaj więcej
Mirosław Płoski – w 1984 r. ukończył Akademię Muzyczną w Gdańsku, gdzie kształcił się pod kierunkiem Ryszarda Watorowskiego, wychowanka Edwina Golnika. Studia uzupełniał w Pradze (Akademie Můzických Umění) dzięki otrzymaniu stypendium Ministra Kultury i Sztuki, następnie w Salzburgu (Uniwersytet Mozarteum) i we Włoszech, m.in. u Josefa Mayra, Domenico Ceccarossiego i Elvio Modonesiego. Równolegle uczestniczył w licznych kursach doskonalenia instrumentalnego.
Był zaangażowany na stanowisku pierwszego waltornisty m.in. w Orkiestrze Państwowej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku (1983–87), Orkiestrze Symfonicznej Słoweńskiego Radia i Telewizji w Lublanie (do 1992 r.) oraz Orkiestrze Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie (1991–2011), gdzie przez kilkanaście lat pełnił funkcję kierownika grupy waltornistów. Od 1992 r. wykłada na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej w Krakowie. W 1998 r. uzyskał kwalifikacje I stopnia w dyscyplinie instrumentalistyki oraz stanowisko adiunkta, a w 2009 r. – stopień doktora habilitowanego sztuki. Czytaj więcej
Piotr Peszat – kompozytor i artysta dźwiękowy. Jego działalność artystyczna łączy elementy muzyki instrumentalnej, elektronicznej, multimediów i performansu. W latach 2013-15 studiował kompozycję w The Royal Academy of Music w Aarhus pod kierunkiem Simona Steena Andersena. W latach 2009-2014 studiował w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Krzysztofa Meyera, którą ukończył z wyróżnieniem otrzymując tytuł magistra sztuki. Po ukończeniu studiów doktoranckich pod kierunkiem Marka Chołoniewskiego w roku 2018 otrzymał stopień doktora sztuki.
Oprócz działań autonomicznych, tworzy muzykę do spektakli teatralnych i filmów. Pracuje jako asystent w Studio Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie. Czytaj więcej