Pokaż więcej opcji Schowaj więcej opcji
fot. Adam Jastrzębski

HYGGE.TONE.ENSEMBLE


  • Aleksandra Owczarek – skrzypce barokowe, studentka studiów drugiego stopnia z klasy dra hab. Zbigniewa Pilcha, prof. AMKP,
  • Aleksandra Buczyńska-Kusak – wiolonczela barokowa/viola da gamba, absolwentka
    z klasy dr hab. Teresy Kamińskiej, prof. AMKP oraz studentka studiów drugiego stopnia
    w klasie violi da gamba dra Mateusza Kowalskiego,
  • Klaudia Rogała – klawesyn, studentka studiów drugiego stopnia z klasy prof. Elżbiety Stefańskiej

zdobyły I Nagrodę w kategorii zespołów kameralnych, w Międzynarodowym Konkursie Artystycznym International Art Competition ART ROGASKA 2021, w Słowenii – Austrii,
w dn. 1-3 maja 2021 r.


hygge.tone.enseble to zespół specjalizujący się w wykonawstwie muzyki dawnej na instrumentach z epoki. W swoim repertuarze posiada program od wczesnego baroku po późny klasycyzm, wykonująć go według historycznych praktyk wykonawczych. Trio tworzą artystki z Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie:

Aleksandra Owczarek – skrzypce barokowe
Aleksandra Buczyńska-Kusak – wiolonczela barokowa, viola da gamba
Klaudia Rogała – klawesyn

Połączenie tych instrumentów pozwala wydobyć niezwykle przyjemne, szlachetne i delikatne brzmienie instrumentów odpowiadające repertuarowi baroku. Z kolei w późniejszych działach pozwalają na zabawę paletą barw, zmianę nastrojów oraz klasyczny kunszt połączony z elementami humorystycznymi. Artystki, dzięki odmiennym, silnym charakterom, uzupełniają się wzajemnie muzycznie. Nieustannie dążą do najwyższego poziomu estetyki oraz poszukują niebanalnych rozwiązań muzycznych. Muzyka jest dla nich przyjemnością, która czerpią z gry i która chcą przenieść na wszystkich słuchaczy. Zależy im, aby podczas koncertów, słuchacze poczuli ciepło, komfort i swobodę, która pozwoli na odprężenie od codziennego zgiełku.

Aleksandra Owczarek – skrzypce barokowe
Swoją przygodę ze skrzypcami rozpoczęła w wieku 5 lat. Jest absolwentka studiów licencjackich Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie skrzypiec barokowych prof. Sirkki-Liisy Kaakinen-Pilch oraz dra hab. Zbigniewa Pilcha. Obecnie kontynuuje studia magisterskie. W zakresie gry solowej oraz kameralnej szkoliła się pod okiem m. in. Antoinette Lohmann, Bruno Cocset, Jorge Jimenez, Rycharda Myrona, Aureliusza Golinskiego oraz Piotra Chrupka. Występowała w orkiestrze Green Kore na festiwalu Przedsionek Raju. Brała udział w Międzynarodowej Akademii Bachowskiej w Świdnicy organizowanej przez Capellę Cracoviensis i miała tam okazję wystąpić solo oraz w orkiestrze. Z zespołem Estravaganza Players, kierowanym pod okiem Andrzeja Zawiszy grała na Gliwickim Festiwalu Bachowskim (2018, 2019). Podczas XXIII oraz XXIV Dni Bachowskich miała okazję wystąpić jako solistka oraz kameralistka. W 2019 roku wystąpiła z klawesynistką Klaudią Rogałą na Wanda Landowska Festival w Ruvo di Puglia (Włochy) po zdobyciu grand prix w kategorii duety klawesynowe na konkursie odbywającym się w ramach fesiwalu. Od 2018 roku współpracuje z zespołem Collegium Copernicus, z którym zagrała na ANNUM Festival. Współtworzyła w orkiestrze operę Jean-Philippe Rameau „Hippolyte et Aricie” podczas festiwalu OPERA RARA 2019. Od 2015 roku trzykrotnie uczestniczyła w Varmia Musica Academia, gdzie udoskonalała swoją grę solową oraz w orkiestrze u Zbigniewa Pilcha, Piotra Chrupka oraz Radosława Kamieniarza, a podczas 15. Edycji festiwalu zagrała na koncercie w kwartecie u boku Ludmiły Piestrak, Piotra Chrupka oraz Jarosława Thiela jeden z kwartetów Moniuszki.

Aleksandra Buczyńska-Kusak – wiolonczela barokowa, viola da gamba
Specjalizuje się w wykonawstwie muzyki dawnej. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie wiolonczeli barokowej dr hab. Teresy Kamińskiej. Jest szczególnie zainteresowana historycznym wykonawstwem muzyki z epoki Baroku i Klasycyzmu. W 2016 roku w ramach międzynarodowej wymiany studenckiej ‘Erasmus plus’, dostała się na prestiżowy Uniwersytet Mozarteum w Salzburgu gdzie doskonaliła swój warsztat solowy i kameralny pod okiem wybitnych specjalistów w tej dziedzinie: prof. Marco Testoriego i prof. Midori Seiler. Miała okazję pracować pod kierunkiem: Jana Tomasza Adamusa, Rachel Podger, Alison McGillivray, Marco Frezzato, Aureliusza Golińskiego, Martyny Pastuszki, Jarosława Thiela, Tomasza Pokrzywińskiego, Tomasza Sthrala, Bruno Cocseta czy Lilianny Stawarz. W przeciągu ostatnich lat występowała jako solistka i kameralistka w kraju i za granicą na takich festiwalach jak: Festiwal Muzyki Dawnej w Cuenca, Actus Humanus, Barok na Spiszu, Festiwal Haendlowski, Festiwal Opera Rara oraz Festiwal Bachowski w Świdnicy. Istotnym zwrotem w jej karierze było rozpoczęcie współpracy z Capellą Cracoviensis, z którą miała okazję koncertować w renomowanych ośrodkach muzycznych w Moskwie, Lizbonie, Brukseli czy Concertgebouw w Amsterdamie. W Jej dorobku artystycznym i koncertowym znajdują się również cenne nagrania m.in. płyta z kameralną muzyką polską Adam Jarzębski i muzyka polskiego dworu Wazów realizowana pod kierunkiem Agnieszki Świątkowskiej, Halka Stanisława Moniuszko z Capellą Cracoviensis pod kierunkiem Jana Tomasza Adamusa czy Ariie Haendlwskie nagrane z Jakubem Józefem Orlińskim i Capellą Cracoviensis dla wytwórni Warner Music (wiolonczela solo). Aktualnie doskonali swoje umiejętności gry na wiolonczeli barokowej na Akademii Muzycznej we Wrocławiu im. Karola Lipińskiego w klasie wiolonczeli solowej Bartosza Kokoszy oraz violi da gamba w ramach studiów magisterskich na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Mateusza Kowalskiego. Dodatkowo od 2019 wraz z duetem hygge.tone.ensemble szkoli się pod okiem prof. Sirkki-Liisy KaakinenPilch w ramach studiów podyplomowych w zakresie kameralistyki. Założycielka Koła Muzyki Dawnej przy Akademii Muzycznej w Krakowie, pasjonatka muzyki dawnej i organizatorka studenckich koncertów kameralnych. Na co dzień pracuje w Krakowskim Biurze Festiwalowym organizując i koordynując duże Festiwale produkcyjnie m.in. Misteria Paschalia, Opera Rara, Cykl ICE Classic, FMF. Ponadto swoje doświadczenie w sektorze kultury rozwijała przy produkcji Kromer Biecz Festiwal i Kromer Biecz Masterclasses organizowanych przez dra Arkadiusza Bialica.

Klaudia Rogała – klawesyn
Obecnie studentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie klawesynu prof. Elżbiety Stefańskiej, u której pobiera nauki od rozpoczęcia Szkoły Muzycznej II stopnia im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie. Wielokrotnie nagradzana jako solistka oraz kameralistka. Zdobyła m. in. I miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Klawesynowym im. Wandy Landowskiej w Gdańsku, I miejsce (kategoria Duet) na Międzynarodowym Konkursie Klawesynowym ,,Wanda Landowska Harpsichord Competition Ruvo di Puglia” oraz III miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Klawesynowym ,,Wanda Landowska in memoriam” w Poznaniu. W ostatnich latach brała udział kursach mistrzowskich prowadzonych przez Mitzi Mayerson, Ketila Haugsanda, Władysława Kłosiewicza, Arte dei Suonatori, Nicholasa Parle.