Pokaż więcej opcji Schowaj więcej opcji

Warunki rekrutacji


Informacje o warunkach, trybie, terminie rozpoczęcia i zakończenia oraz sposobie przeprowadzania rekrutacji na I rok stacjonarnych studiów pierwszego i drugiego stopnia na rok akademicki 2025/2026 znajdują się w Uchwale Senatu AMKP Nr 15/2024.

Uchwała zawiera następujące załączniki:

  1. Warunki, tryb, termin rozpoczęcia i zakończenia oraz sposób przeprowadzenia rekrutacji na I rok stacjonarnych studiów pierwszego i drugiego stopnia
    1. Ogólne warunki i termin rekrutacji
    2. Organy postępowania rekrutacyjnego
    3. Warunki i tryb postępowania rekrutacyjnego
    4. Wymagane dokumenty
    5. Zakres egzaminu wstępnego
    6. Postępowanie odwoławcze
  2. Zasady oceniania kandydatów przez Komisje Egzaminacyjne, zasady obliczania wyniku egzaminu wstępnego, minimalne wymagania punktowe
  3. Przebieg i zakres egzaminów

 


Załącznik 1:

Warunki, tryb, termin rozpoczęcia i zakończenia oraz sposób przeprowadzenia
rekrutacji na I rok stacjonarnych studiów pierwszego i drugiego stopnia
w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
na rok akademicki 2025/2026

 

Rozdział I
OGÓLNE WARUNKI I TERMIN REKRUTACJI

§ 1

1. Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w ramach ustalonych limitów dokonuje przyjęć na I rok studiów pierwszego i drugiego stopnia na kierunki prowadzone w Uczelni.

2. Na studia pierwszego stopnia może być przyjęta osoba, która posiada świadectwo dojrzałości bądź inny równoważny dokument, o którym mowa w art. 69 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz wymaganą przez Uczelnię liczbę punktów uzyskanych podczas egzaminów wstępnych.

3. Na studia drugiego stopnia może być przyjęta osoba, która posiada dyplom ukończenia studiów oraz wymaganą przez Uczelnię liczbę punktów uzyskanych podczas egzaminów wstępnych.

4. Rekrutacja na studia pierwszego i drugiego stopnia na kierunki: kompozycja i teoria muzyki, dyrygentura, edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, muzyka kościelna, instrumentalistyka, jazz i muzyka improwizowana, wokalistyka, rozpoczyna się 20 czerwca 2025 r. i kończy 30 września 2025 r., z zastrzeżeniem, iż postępowanie odwoławcze zostanie przeprowadzone w terminach wynikających z przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.

5. Szczegółowe terminy egzaminów wstępnych zostaną ustalone przez właściwe wydziałowe komisje rekrutacyjne po zakończeniu elektronicznej rejestracji kandydatów i podane do wiadomości na stronie internetowej Akademii, w zakładce – Kandydaci.

6. Egzaminy wstępne odbywają się w formie stacjonarnej. Uczelnia zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia egzaminów w formie zdalnej oraz dla niektórych kierunków/specjalności także w formie wideokonferencji on-line. O konieczności odbycia egzaminów wstępnych w formie zdalnej kandydaci zostaną powiadomieni w terminie pozwalającym na przygotowanie się do tej formy egzaminu.

7. Przed przystąpieniem do egzaminu kandydaci wnoszą opłatę rekrutacyjną w wysokości określonej odrębnym zarządzeniem rektora na podany w systemie rekrutacyjnym numer konta Uczelni. Opłata nie podlega zwrotowi po zakończeniu elektronicznej rejestracji kandydatów w systemie MERK.

8. Uczelnia, korzystając z systemu elektronicznego, przeprowadza rejestrację kandydatów na studia pierwszego i drugiego stopnia:
1) elektroniczna rejestracja kandydatów rozpoczyna się 20 maja 2025 r. i kończy 17 czerwca 2025 r.,
2) link do systemu internetowej rejestracji kandydatów znajduje się na stronie internetowej Uczelni,
3) kandydaci korzystają z dostępu do Internetu we własnym zakresie;
4) w celu rejestracji kandydat wypełnia i zatwierdza formularz rekrutacyjny oraz wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych,
5) wraz z formularzem rekrutacyjnym kandydat składa oświadczenia:
a) potwierdzające prawdziwość danych zawartych w formularzu,
b) o osobistym wykonaniu wymaganego programu prezentowanego w załączonym nagraniu (w przypadku formy zdalnej egzaminu), osobistym autorstwie prac kompozytorskich lub teoretyczno-muzycznych lub prezentacji, stanowiących podstawę przeprowadzenia egzaminu (w zależności od kierunku/specjalności studiów),
c) o zgodzie na odbycie egzaminu w formie wideokonferencji, jeśli egzamin przewiduje taką formę egzaminu,
6) rejestrację elektroniczną uznaje się za wiążącą po wprowadzeniu przez kandydata wszystkich niezbędnych danych oraz zatwierdzeniu, wygenerowaniu i wysłaniu formularza,
7) do dokonania i potwierdzenia rejestracji oraz przekazywania informacji dotyczących egzaminów wstępnych służy osobiste konto kandydata,
8) Uczelnia nie ponosi odpowiedzialności za niemożność rejestracji spowodowaną awariami sieci internetowej lub okresowymi przeciążeniami serwerów. W takich przypadkach kandydat niezwłocznie informuje sekretarza Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej o zaistniałym problemie.

9. Uczelnia korzysta z danych zawartych w Systemie Informacji Oświatowej – Krajowy Rejestr Matur (SIO-KReM), zgodnie z art. 62 pkt 1 i3 oraz art. 127 pkt 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz.U. z 2022 r. poz. 868, z późn zm.), w celu odczytania wyników matury. Brak zgody na przetwarzanie danych podczas wypełniania deklaracji maturalnej w roku 2024 w szkole średniej, może skutkować brakiem możliwości umieszczenia kandydata na liście osób przyjętych na studia.

§ 2

1. Do egzaminu wstępnego dopuszczeni są kandydaci, którzy spełnią właściwe wymagania określone w § 1 oraz:
1) w ogłoszonym przez Uczelnię terminie wypełnią elektroniczny formularz rekrutacyjny,
2) w ogłoszonych przez Uczelnię terminach przedstawią wymagane dokumenty, o których mowa w § 9 i 10.

2. Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia drugiego stopnia, którzy ukończyli studia pierwszego stopnia lub jednolite studia magisterskie na pokrewnym kierunku, mogą zostać przyjęci na studia po sprawdzeniu przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną zgodności programowej studiów na obu kierunkach w stopniu umożliwiającym realizację studiów drugiego stopnia i pozytywnie zdanym egzaminie.

3. Kandydaci na studia pierwszego stopnia nie muszą posiadać świadectwa ukończenia szkoły muzycznej II stopnia. Podczas egzaminu wstępnego winni wykazać się umiejętnościami i wiedzą na poziomie odpowiadającym ukończeniu takiej szkoły.

4. Studenci Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie ubiegający się o podjęcie studiów w ramach kolejnego kierunku – zobowiązani są zdać wszystkie egzaminy obowiązujące kandydatów na I rok studiów danego kierunku.

5. Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych nie korzystają z żadnych specjalnych uprawnień przy ubieganiu się o przyjęcie na studia.

6. Kandydaci niepełnosprawni lub przewlekle chorzy, podlegają tej samej procedurze rekrutacyjnej. Kandydaci mogą ubiegać się o zaadaptowanie formy egzaminów do swoich potrzeb wynikających z niepełnosprawności, przy czym forma ta nie oznacza zwolnienia z egzaminu – ma jedynie na celu wyrównanie szans. Forma egzaminu ustalana jest w sposób indywidualny, z przewodniczącym właściwej Komisji Rekrutacyjnej dla Kierunku, w drodze szczegółowej rozmowy z kandydatem oraz weryfikacji dokumentów potwierdzających niepełnosprawność, dostarczonych przez kandydata na co najmniej 3 dni przed rozpoczęciem rekrutacji.

§ 3

1. Rektor może ogłosić dodatkową rekrutację na określone kierunki/specjalności studiów, na wniosek właściwego dziekana – w przypadku niewypełnienia limitu miejsc na studiach pierwszego lub drugiego stopnia.

2. Terminy egzaminów w ramach dodatkowej rekrutacji ogłasza właściwa WKR na stronie internetowej uczelni.

3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym paragrafie decyzje podejmują właściwe wydziałowe komisje rekrutacyjne.

 

Rozdział II
ORGANY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO

§ 4

1. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadzają wydziałowe komisje rekrutacyjne (zwane dalej WKR) powołane przez Przewodniczącego Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej (UKR), w uzgodnieniu z właściwym dziekanem.

2. Przewodniczącym WKR może być dziekan lub wyznaczona przez dziekana osoba.

3. W skład WKR wchodzą: przewodniczący, sekretarz oraz 1-3 członków.

4. Przewodniczący WKR powołuje komisje egzaminacyjne i ich przewodniczących do przeprowadzania poszczególnych egzaminów. Komisje egzaminacyjne mogą pracować w zespołach egzaminacyjnych.

5. Dla poszczególnych specjalności przewodniczący WKR może powołać sekretarzy komisji egzaminacyjnych. Sekretarz WKR nadzoruje i koordynuje ich pracę.

6. Komisja lub zespół muszą liczyć co najmniej trzy osoby.

7. Do zadań WKR należy w szczególności:
1) przyjmowanie zgłoszeń w systemie rejestracji elektronicznej oraz ich weryfikacja,
2) przyjmowanie dokumentów od kandydatów na studia i kontrola ich kompletności,
3) kontrolowanie zgodności danych wprowadzonych przez kandydatów podczas elektronicznej rejestracji z danymi zawartymi w złożonych dokumentach,
4) w przypadku kandydatów ubiegających się o przyjęcie na studia drugiego stopnia, na inny kierunek niż ukończony na studiach pierwszego stopnia lub studiach magisterskich – sprawdzenie zgodności programowej, o której mowa w § 2 ust. 2,
5) ustalenie listy kandydatów dopuszczonych do egzaminu wstępnego,
6) przekazanie kandydatom informacji o szczegółach technicznych przeprowadzania egzaminów i ich terminach,
7) organizacja oraz przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego i ogłoszenie jego wyników (etapowych i ostatecznych),
8) ustalanie w uzgodnieniu z dziekanem wydziału puli miejsc na poszczególnych specjalnościach studiów w ramach limitu miejsc dla danego kierunku studiów,
9) podejmowanie decyzji o przyjęciu lub nieprzyjęciu kandydata na studia, w ramach przyznanego limitu miejsc,
10) przygotowanie i ogłoszenie list kandydatów przyjętych na I rok studiów, nieprzyjętych z powodu niewystarczającej liczby punktów w ramach posiadanych limitów miejsc oraz listy osób, które nie zdały egzaminu wstępnego,
11) zawiadomienie kandydatów o wynikach postępowania rekrutacyjnego w formie wiadomości elektronicznej (uczelnia nie ponosi odpowiedzialności za skuteczne doręczenie), z zastrzeżeniem, iż decyzje administracyjne (wydawane tylko w przypadku nieprzyjęcia na studia) będą doręczone pocztą,
12) wydawanie po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego (na prośbę kandydata) zaświadczeń o wynikach postępowania rekrutacyjnego,
13) sporządzanie sprawozdań z wyników postępowania rekrutacyjnego,
14) przesyłanie odwołań od decyzji odmownych wraz z aktami sprawy do UKR.

8. Za prawidłowe wykonanie zadań określonych w ust. 7, z wyłączeniem punktu 8 odpowiadają sekretarze WKR.

9. Po zakończeniu egzaminów wstępnych WKR sporządza i ogłasza listę kandydatów, którzy:
1) zdali egzamin wstępny (w kolejności uzyskanych punktów),
2) nie zdali egzaminu wstępnego (alfabetyczną).

10. Po otrzymaniu danych o wyniku egzaminów maturalnych Wydziałowe Komisje Rekrutacyjne przeprowadzają postępowanie rekrutacyjne i ogłaszają:
1) listę kandydatów przyjętych na I rok studiów (alfabetyczną),
2) listę kandydatów, którzy zdali egzamin wstępny, a z powodu niewystarczającej liczby punktów nie zostali przyjęci na I rok studiów w ramach posiadanych limitów miejsc (w kolejności uzyskanych punktów).

§ 5

Do przeprowadzenia egzaminów wstępnych uprawnieni są nauczyciele akademiccy zatrudnieni w Uczelni.

§ 6

1. Z przebiegu postępowania rekrutacyjnego dla każdego kandydata sporządza się odrębny protokół.

2. W protokole indywidualnym wpisuje się punkty uzyskane z poszczególnych egzaminów. Protokół podpisują przewodniczący komisji egzaminacyjnej lub zespołu egzaminacyjnego i sekretarz komisji egzaminacyjnej. Wszelkie skreślenia, zmiany i poprawki dokonywane w protokole powinny być potwierdzone dodatkowym podpisem przewodniczącego komisji i sekretarza komisji.

3. Na podstawie indywidualnych protokołów, sekretarze sporządzają zbiorczy protokół dla danego kierunku/specjalności, obejmujący wszystkich ubiegających się kandydatów. W protokole wpisuje się sumy punktów uzyskane przez kandydatów oraz wynik (zdał, nie zdał) i rezultat ostateczny (przyjęty, nieprzyjęty). Protokół podpisują przewodniczący i sekretarz WKR.

§ 7

Wyniki postępowania rekrutacyjnego są jawne, z zagwarantowaniem ochrony danych osobowych wymaganej przepisami.

§ 8

1. Organem nadzorującym postępowanie rekrutacyjne jest Uczelniana Komisja Rekrutacyjna (UKR) powołana przez rektora.

2. W skład UKR wchodzą: przewodniczący, zastępca przewodniczącego oraz sekretarz.

3. Przewodniczącym UKR jest wyznaczony przez rektora prorektor.

4. Do zadań UKR należy w szczególności:
1) powoływanie Wydziałowych Komisji Rekrutacyjnych w uzgodnieniu z dziekanami, podejmowanie ustaleń dotyczących prac WKR,
2) kontrola przestrzegania przez WKR warunków i trybu rekrutacji,
3) kontrola poprawności przeprowadzania egzaminów na studia pierwszego i drugiego stopnia,
4) sporządzenie projektu decyzji administracyjnej w przypadku odwołania kandydata od decyzji WKR o nieprzyjęciu na studia.

 

Rozdział III
WARUNKI I TRYB POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO
STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA

§ 9

1. Postępowanie rekrutacyjne na I rok studiów pierwszego stopnia przeprowadzane jest według systemu punktowego określonego w Zasadach oceniania kandydatów przez Komisje Egzaminacyjne (załącznik nr 1).

2. Kandydaci przyjmowani są na poszczególne kierunki/specjalności według kolejności miejsc. O kolejności decyduje liczba uzyskanych punktów.

3. Oceny poszczególnych egzaminów dokonuje się systemem punktacji od 0 do 25 pkt.

4. Kandydaci na studia są przyjmowani do wyczerpania limitu miejsc.

5. W przypadku uzyskania tej samej liczby punktów przez dwóch lub więcej kandydatów, o kolejności przyjęć decyduje uzyskany procentowy wynik na egzaminie maturalnym z języka polskiego (poziom podstawowy) a w przypadku wyniku tożsamego – uzyskany wynik z egzaminu maturalnego z matematyki (poziom podstawowy). W każdym z tych przypadków brana pod uwagę jest liczba punktów w odniesieniu do dwóch miejsc po przecinku.

6. W wyniku rekrutacji kandydat może zostać przyjęty tylko na jedną specjalność na danym kierunku i stopniu studiów.

7. Przyjęcie na studia następuje w drodze wpisu na listę studentów. Kandydaci przyjęci na studia mają obowiązek potwierdzenia wpisu na I rok studiów w wyznaczonym przez uczelnię terminie. Brak potwierdzenia wpisu, o którym mowa w §11 ust. 8 oznacza rezygnację ze studiów.

8. W przypadku rezygnacji kandydata, na jego miejsce zostaje przyjęty kandydat posiadający najwyższą liczbę punktów z listy osób, które zdały egzamin wstępny na dany kierunek/specjalność, a nie zostały przyjęte z powodu niewystarczającej liczby punktów w ramach posiadanych limitów miejsc.

STUDIA DRUGIEGO STOPNIA

§ 10

1. Postępowanie rekrutacyjne na I rok studiów drugiego stopnia przeprowadzane jest według systemu punktowego określonego w Zasadach oceniania kandydatów przez Komisje Egzaminacyjne (załącznik nr 1).

2. Kandydaci przyjmowani są na poszczególne kierunki/specjalności według kolejności miejsc. O kolejności decyduje liczba uzyskanych punktów.

3. Oceny poszczególnych egzaminów dokonuje się systemem punktacji od 0 do 25 pkt.

4. Kandydaci na studia są przyjmowani do wyczerpania limitu miejsc.

5. W przypadku uzyskania tej samej liczby punktów przez dwóch lub więcej kandydatów, o kolejności przyjęć decyduje uzyskana średnia ocen na studiach pierwszego stopnia, przy czym brana jest pod uwagę liczba punktów w odniesieniu do dwóch miejsc po przecinku.

6. W wyniku rekrutacji kandydat może zostać przyjęty tylko na jedną specjalność na danym kierunku i stopniu studiów.

7. Przyjęcie na studia następuje w drodze wpisu na listę studentów. Kandydaci przyjęci na studia mają obowiązek potwierdzenia wpisu na I rok studiów w wyznaczonym przez uczelnię terminie. Brak potwierdzenia wpisu, o którym mowa w §12 ust. 9 oznacza rezygnację ze studiów.

8. W przypadku rezygnacji kandydata, na jego miejsce zostaje przyjęty kandydat posiadający najwyższą liczbę punktów z listy osób, które zdały egzamin wstępny na dany kierunek/specjalność, a nie zostały przyjęte z powodu niewystarczającej liczby punktów w ramach posiadanych limitów miejsc.

 

Rozdział IV
WYMAGANE DOKUMENTY
STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA

§ 11

1. Do formularza rekrutacyjnego należy dołączyć w formie elektronicznej:
1) kolorowe zdjęcie, jak do dowodu osobistego (zaimportowane do systemu rekrutacyjnego zdjęcie zostanie użyte w legitymacji studenckiej. Załączony plik musi spełniać następujące wymagania: wymiary 35×45 mm, 300 dpi, zdjęcie powinno być wykonane na jednolitym jasnym tle, mieć dobrą ostrość oraz odwzorowywać naturalny kolor skóry, obejmować wizerunek od wierzchołka
głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazywać wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice i przedstawiać osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą wprost z otwartymi oczami, nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami),
2) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na konto Uczelni,
3) dokument stanowiący podstawę rekrutacji – skan świadectwa dojrzałości wydanego przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną, a w przypadku kandydata z zagranicy – świadectwa maturalnego lub dokumentu równorzędnego.
4) certyfikat poświadczający znajomość języka angielskiego jako wykładowego na poziomie min. B1 lub równorzędnego, np. TOEFL w przypadku kandydatów aplikujących na studia z przedmiotami prowadzonymi w języku angielskim,
5) wyłącznie dla kandydatów ubiegających się na specjalność reżyseria dźwięku: kwestionariusz pobrany ze strony internetowej AMKP.

2. Świadectwa uzyskane za granicą powinny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego wpisanego na listę tłumaczy przysięgłych prowadzoną przez Ministra Sprawiedliwości RP oraz powinny zostać poddane legalizacji albo opatrzone apostille (z wyjątkiem dyplomu matury międzynarodowej International Baccalaureate i świadectwa matury europejskiej – European Baccalaureate). Powinny także posiadać adnotację, określającą do ubiegania się o przyjęcie na jakie studia uprawnia dany dokument w kraju jego wydania, chyba że istnieje umowa międzynarodowa przyznająca takie uprawnienie. Jeśli świadectwo nie zawiera informacji o zastosowanej skali ocen, wraz ze świadectwem dostarczyć należy dokument zawierający skalę ocen, przetłumaczony i zalegalizowany (opatrzony apostille) w sposób analogiczny do świadectwa.

3. Przed przystąpieniem do egzaminu wstępnego, kandydat powinien przedłożyć komisji egzaminacyjnej:
1) na specjalność kompozycja oraz aranżacja i kompozycja jazzowa:
• co najmniej trzy samodzielnie wykonane prace kompozytorskie, preferowane różne składy: instrumentalne, wokalne lub mieszane.

4. W przypadku przeprowadzenia egzaminów w formie zdalnej, w terminie wskazanym przez WKR, kandydat powinien przedłożyć komisji egzaminacyjnej w wersji elektronicznej (warunkiem dopuszczenia do egzaminu wstępnego jest dostarczenie wszystkich elementów, o których mowa w § 11, ust.1 i 3.):
1) pracę artystyczną lub teoretyczno-muzyczną lub inną prezentację wymaganą w formie elektronicznej.

5. Pliki i dokumenty, o których mowa w ust. 1-3 należy przesyłać według wytycznych podanych na stronie internetowej AMKP.

6. WKR zastrzega sobie możliwość weryfikacji tożsamości kandydata przed egzaminem.

7. Po pozytywnie zdanym egzaminie, w porozumieniu z WKR i wyznaczonym Komisję terminie, kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia I stopnia, który z przyczyn technicznych lub losowych nie mógł dołączyć do formularza rekrutacyjnego skanów dokumentów wymienionych w § 11 ust. 1 pkt 3 i 4, przesyła je drogą elektroniczną poprzez MERK. Niedostarczenie dokumentów we wskazanym terminie skutkuje decyzją WKR o nieprzyjęciu kandydata na studia z powodu nieprzedstawienia świadectwa dojrzałości.

8. Aby dokonać potwierdzenia wpisu na studia należy złożyć w wyznaczonym przez uczelnię terminie, na podany adres mailowy właściwego dziekanatu wymaganą deklarację oraz doręczyć następujące dokumenty w formie skanów:
1) skan oryginału lub odpisu świadectwa dojrzałości lub kopię uwierzytelnioną notarialnie

9. Osoba wpisana na studia, pod rygorem skreślenia z listy studentów, najpóźniej do ostatniego dnia przed rozpoczęciem roku akademickiego przedkłada we właściwym dziekanacie:
1) oryginały dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 3 i 4 oraz ust. 2, tj. świadectwo dojrzałości zalegalizowane lub opatrzone apostille oraz przetłumaczone na język polski (dotyczy kandydatów, którzy posiadają świadectwa wydane za granicą), certyfikat poświadczający znajomość języka angielskiego jako wykładowego na poziomie min. B1 lub równorzędnego, np. TOEFL (w przypadku kandydatów aplikujących na studia z przedmiotami prowadzonymi w języku angielskim), celem poświadczenia przez uczelnię, zgodnie z rozporządzeniem w sprawie studiów,
2) dowód tożsamości – do wglądu.

STUDIA DRUGIEGO STOPNIA

§ 12

1. Do formularza rekrutacyjnego należy dołączyć w formie elektronicznej:
1) kolorowe zdjęcie, jak do dowodu osobistego (zaimportowane do systemu rekrutacyjnego zdjęcie zostanie użyte w legitymacji studenckiej. Załączony plik musi spełniać następujące wymagania: wymiary 35×45 mm, 300 dpi, zdjęcie powinno być wykonane na jednolitym jasnym tle, mieć dobrą ostrość oraz odwzorowywać naturalny kolor skóry, obejmować wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazywać wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice i przedstawiać osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą wprost z otwartymi oczami, nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami),
2) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na konto Uczelni,
3) skan karty przebiegu studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich lub inny dokument potwierdzający przebieg tych studiów – dotyczy kandydatów zdających na inny, niż ukończony kierunek, z wyłączeniem absolwentów AMKP,
4) skan dyplomu ukończenia studiów lub zaświadczenie o ukończeniu studiów,
5) certyfikat poświadczający znajomość języka angielskiego jako wykładowego na poziomie min. B1 lub równorzędnego, np. TOEFL w przypadku kandydatów aplikujących na studia z przedmiotami prowadzonymi w języku angielskim.

2. Dyplomy uzyskane za granicą powinny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego wpisanego na listę tłumaczy przysięgłych prowadzoną przez Ministra Sprawiedliwości RP oraz powinny zostać poddane legalizacji albo opatrzone apostille. Powinny także posiadać adnotację, określającą do ubiegania się o przyjęcie na jakie studia uprawnia dany dokument w kraju jego wydania, chyba że istnieje umowa międzynarodowa przyznająca takie uprawnienie.

3. Zasady uznawania do celów akademickich dyplomów uzyskanych za granicą reguluje art. 326 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz umowy międzynarodowe.

4. Przed przystąpieniem do egzaminu wstępnego, kandydat powinien przedłożyć komisji egzaminacyjnej:
1) na specjalność kompozycja oraz aranżacja i kompozycja jazzowa:
• wybór partytur, nagrań kompozycji własnych o zróżnicowanej obsadzie (orkiestrowe, kameralne, solowe, wokalne, instrumentalne, elektroakustyczne) zrealizowanych w ostatnich latach, dowodzących znajomości warsztatu kompozytorskiego na poziomie ukończonych studiów pierwszego stopnia w specjalności kompozycja,

5. W przypadku przeprowadzenia egzaminów w formie zdalnej, w terminie wskazanym przez WKR, kandydat powinien przedłożyć komisji egzaminacyjnej w wersji elektronicznej (warunkiem dopuszczenia do egzaminu wstępnego jest dostarczenie wszystkich elementów, o których mowa w § 12, ust.1 i 3):
1) pracę artystyczną lub teoretyczno-muzyczną lub inną prezentację wymaganą w formie elektronicznej.

6. Pliki i dokumenty, o których mowa w ust. 1-4 należy przesyłać według wytycznych podanych na stronie internetowej AMKP.

7. WKR zastrzega sobie możliwość weryfikacji tożsamości kandydata przed egzaminem.

8. Po pozytywnie zdanym egzaminie, w porozumieniu z WKR i wyznaczonym Komisję terminie, kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia drugiego stopnia, który z przyczyn technicznych lub losowych nie mógł dołączyć do formularza rekrutacyjnego skanów dokumentów wymienionych w § 12 ust. 1 pkt 3-5, przesyła je drogą elektroniczną poprzez MERK. Niedostarczenie dokumentów we wskazanym terminie skutkuje decyzją WKR o nieprzyjęciu kandydata na studia z powodu nieprzedstawienia zaświadczenia o ukończeniu studiów, dyplomu ukończenia studiów I stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub dokumentu równorzędnego. Z obowiązku tego zwolnieni są absolwenci AMKP.

9. Aby dokonać potwierdzenia wpisu na studia należy złożyć w wyznaczonym przez uczelnię terminie, na podany adres mailowy właściwego dziekanatu wymaganą deklarację oraz doręczyć następujące dokumenty w formie skanów:
1) skan oryginału dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia lub jednolitych magisterskich lub kopię uwierzytelnioną notarialnie, lub zaświadczenie o ukończeniu studiów.

10. Osoba wpisana na studia, pod rygorem skreślenia z listy studentów, najpóźniej do ostatniego dnia przed rozpoczęciem roku akademickiego przedkłada we właściwym dziekanacie:
1) oryginały dokumentów, o których mowa w ust. 9 pkt 1, tj. dyplom ukończenia studiów zalegalizowane lub opatrzone apostille oraz przetłumaczone na język polski (dotyczy kandydatów, którzy uzyskali dyplom za granicą), certyfikat poświadczający znajomość języka angielskiego jako wykładowego na poziomie min. B1 lub równorzędnego, np. TOEFL (w przypadku kandydatów aplikujących na studia z przedmiotami prowadzonymi w języku angielskim), celem poświadczenia przez uczelnię, zgodnie z rozporządzeniem w sprawie studiów,
2) dowód tożsamości – do wglądu.

 

Rozdział V
ZAKRES EGZAMINU WSTĘPNEGO

§ 13

1. Egzaminy wstępne mają charakter konkursowy.

2. Komisje egzaminacyjne mają prawo skrócenia utworów, wyboru utworów lub ich części podczas trwania egzaminu wstępnego.

3. Szczegółowe wymagania programowe na poszczególne kierunki i specjalności zawarte są na stronie internetowej AMKP, a przebieg i zakres egzaminów opisany jest w załączniku nr 3 do niniejszej uchwały.

4. Do egzaminu przystępuje się z własnymi materiałami nutowymi. Kandydat może wystąpić z własnym akompaniatorem lub skontaktować się przed egzaminem z akompaniatorem uczelni. Dotyczy również sekcji rytmicznej.

5. Egzaminy z gry na instrumencie i egzaminy wokalne są otwarte. Ze względu na warunki lokalowe oraz celem zapewnienia komfortu dla zdającego, Przewodniczący Komisji Egzaminacyjnych może ograniczyć liczbę publiczności.

6. Egzaminy wstępne, zależnie od kierunku/specjalności lub stopnia są jedno- dwu lub trzy- etapowe.

7. Kandydaci, którzy w pierwszym etapie nie uzyskają wymaganej liczby punktów, nie są dopuszczani do dalszego etapu egzaminu wstępnego. Egzamin uważa się za niezdany.

8. W sytuacji, w której kandydaci uzyskali taką samą liczbą punktów weryfikacja odbywa się na zasadach określonych w §9 i 10 ust. 5 pkt 1-3.

9. Do drugiego etapu przystępują kandydaci, którzy zdali etap pierwszy.

10. Do trzeciego etapu przystępują kandydaci, którzy zdali etap drugi.

11. Listę kandydatów (w kolejności alfabetycznej) dopuszczonych do II lub III etapu, podpisaną przez przewodniczącego i sekretarza WKR lub wyznaczonych przez przewodniczącego WKR przewodniczącego i sekretarza KE ogłasza sekretarz.

12. W przypadku przeprowadzenia egzaminów w formie zdalnej, komisja egzaminacyjna ocenia przesłany wcześniej przez kandydata materiał mający formę elektronicznego pliku z zapisem danych (nagranie, partytura, praca pisemna, prezentacja w standardowym formacie), a w przypadku niektórych kierunków/specjalności odbywa również rozmowę kwalifikacyjną on-line (wideokonferencja).

 

Rozdział VI
POSTĘPOWANIE ODWOŁAWCZE

§ 14

1. W terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji o odmowie przyjęcia na studia kandydaci mają prawo złożyć odwołanie do rektora.

2. Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem WKR, która wydała decyzję.

3. Komisja rekrutacyjna, która wydała decyzję, obowiązana jest przesłać do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej odwołanie wraz z aktami sprawy w terminie 7 dni od dnia, w którym otrzymała odwołanie, jeżeli w tym terminie nie wydała nowej decyzji w myśl art. 132 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego. Odwołanie musi być zaopiniowanie przez komisję rekrutacyjną. UKR po sporządzeniu projektu decyzji, przekazuje dokumenty rektorowi.

4. Rektor może stwierdzić w drodze postanowienia niedopuszczalność odwołania oraz uchybienie terminu do wniesienia odwołania. Postanowienie w tej sprawie jest ostateczne.

5. Rektor rozpatruje odwołania kandydatów i podejmuje decyzje w ciągu miesiąca od dnia wpłynięcia odwołania. Decyzja rektora jest ostateczna.

 

Załącznik 2:

Zasady oceniania kandydatów przez Komisje Egzaminacyjne, zasady obliczania wyniku egzaminu wstępnego, minimalne wymagania punktowe

Załącznik nr 2

 

Załącznik 3:

Przebieg i zakres egzaminów

Załącznik nr 3