SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA PROGRAMOWE


Egzamin wstępny na I stopień (Licencjat)

Od kandydatów nie wymagamy dyplomu muzycznego, ale wiedzy i umiejętności na poziomie ukończonej szkoły muzycznej II stopnia. Aby zapisać się na studia, musisz posiadać świadectwo maturalne.

Etap I — Egzamin kierunkowy

  • Przegląd prac kompozytorskich kandydata preferowane różne składy wykonawcze, wymagane partytury starannie przygotowane, czytelne, dopracowane w niezbędnych szczegółach, o prawidłowym zapisie muzycznym; można prezentować nagrania utworów; (minimalna liczba prac: 3)
  • Badanie predyspozycji twórczych i warsztatowych sprawdzenie znajomości podstaw instrumentarium, technik kompozytorskich, najważniejszych twórców i dzieł muzyki XX i XXI wieku, identyfikacja zainteresowań artystycznych – egzamin ustny

Etap II — Egzaminy uzupełniające

Harmonia – egzamin pisemny (obowiązuje zakres wiedzy na poziomie szkoły muzycznej II st.)

  • Zharmonizowanie w 4-głosie podanego sopranu oraz podpisanie interpretacji funkcyjnej
  • Przeprowadzenie wyznaczonej modulacji w dowolny sposób (diatoniczny, chromatyczny, enharmoniczny) w formie zapisu schematu połączeń (wskazanie tonacji i poszczególnych funkcji harmonicznych)
  • Analiza harmoniczna fragmentu tekstu muzycznego (klasycyzm, romantyzm – literatura fortepianowa)

Kształcenie słuchu – egzamin praktyczny (obowiązuje zakres programowy na poziomie szkoły muzycznej II st.)

  • Analiza słuchowa struktur wielodźwiękowych (interwały, trójdźwięki i czterodźwięki w następstwie melodycznym i/lub harmonicznym)
  • Interpretacja harmoniczna wysłuchanego fragmentu muzycznego wykonanego na fortepianie
  • Analiza metrum prostego i złożonego oraz wykonanie polirytmii dwugłosowej
  • Zaśpiewanie kilkutaktowej frazy lub ćwiczenie polifoniczne: z podanego wielogłosu wykonanie dwóch planów – jednego głosem, drugiego na fortepianie

Czytanie a vista na fortepianie – egzamin praktyczny.

 


Znajdź PLAN STUDIÓW w linku PLANY STUDIÓW lub na górze strony.

Zobacz EFEKTY UCZENIA SIĘ w zakładce Wydziału Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej oraz SYLABUSY przedmiotów.