TERMINY KURSÓW:
26.08.-01.09.2024
Andrzej Biegun – śpiew
Baryton. W roku 1978 uzyskał dyplom Szkoły Muzycznej I stopnia w zakresie gry na kontrabasie. W latach 1978-84 studiował na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Krakowskiej Akademii Muzycznej pod kierunkiem prof. Zofii Stachurskiej i prof. Adama Szybowskiego, uzyskując dyplom ukończenia studiów i stopień magistra sztuki. W roku 1976 rozpoczął pracę w Operze i Operetce w Krakowie jako kontrabasista. W 1981 roku zadebiutował partią Marcelego w “Cyganerii” G. Pucciniego w Operze i Operetce Krakowskiej i od tego momentu do chwili obecnej jest solistą tego Teatru. W roku 1995 rozpoczął pracę na Wydziale Wokalno-Aktorskim Krakowskiej Akademii Muzycznej w charakterze asystenta przy Katedrze Wokalistyki. W swoim wciąż poszerzanym repertuarze ma najbardziej znaczące w operowej literaturze światowej partie barytonowe od barokowych po współczesne, m.in. w operach: Xerxes, Juliusz Cezar J.F. Haendla, Czarodziejski flet, Don Giovanni W.A. Mozarta, Tosca G. Pucciniego, Cyrulik sewilski, Kopciuszek G. Rossiniego, Montecchi i Capuleti V. Belliniego, Łucja z Lammermoor, Don Pasąuale G. Donizettiego, Rigoletto, Nabucco, Bal maskowy, Traviata i Makbet G. Verdiego, Faust Ch. Gounoda, Straszny Dwór, Halka S. Moniuszki, Carmen G. Bizeta, Cyganeria, Tosca G. Pucciniego, Król Roger K. Szymanowskiego oraz Ubu Rex i Czarna maska K. Pendereckiego. W swoim repertuarze posiada także role operetkowe i musicalowe Występował w spektaklach takich jak: Baron Cygański J. Straussa, Paganini F. Lehara, Wiktoria i jej huzar P. Abrahama, Król Włóczęgów R. Frimla, My Fair Lady F. Lowe. Współpracuje z Teatrem Narodowym w Warszawie, wykonując tam partię Janusza w Halce S. Moniuszki, a także występuje gościnnie w innych teatrach operowych w Polsce, np. w Bytomiu, Łodzi i Poznaniu. Występował również w wielu krajach Europy (Niemcy, Holandia, Francja, Włochy, Belgia, Dania, Szwajcaria). Był uczestnikiem Festiwalu „Afertorum” w Ferrarze, Festiwalu Muzyki Polskiej w Assen, odbył tournée po Stanach Zjednoczonych i Kanadzie z operą Halka S. Moniuszki. Dokonał wielu nagrań radiowych, telewizyjnych i płytowych, m. in. ze znakomitą śpiewaczką amerykańską Gwendolyn Bradley oraz z Filharmonią Krakowską pod dyrekcją Rolanda Badera. Nagrał arie operowe z Narodową Orkiestrą Polskiego Radia w Katowicach pod dyrekcją Rubena Silvy. Występuje nie tylko w teatrach operowych, ale także w filharmoniach w repertuarze oratoryjnym i koncertowym