32. Festiwal Audio Art | 15-24.11.2024
Katedra Kompozycji oraz Stowarzyszenie Artystyczne Muzyka Centrum zapraszają na 32. edycję festiwalu Audio Art, która odbędzie się w dniach 15-24 listopada 2024 roku.
Koncerty odbędą się w Pałacu Potockich na Rynku Głównym, Hevre, Auli Kopernika 15 oraz w budynku głównym AMKP przy ul. św. Tomasza 43. Wydarzenia Festiwalu Audio Art będą również transmitowane na żywo w Internecie.
Szczegółowy harmonogram, a także transmisje online dostępne na stronie festiwalu.
Festiwal Audio Art w Krakowie odbywa się nieprzerwanie od 1993 roku. Premierowe koncerty, instalacje i performansy dotyczą przeglądu najważniejszych projektów sztuki dźwiękowej i muzyki współczesnej z całego świata. Ważne miejsce w programie zajmują polskie premiery o szczególnym wymiarze. Definiują nowy paradygmat sztuki współczesnej. Zawierają elementy powiązane z tożsamością artysty, jego szczególnej misji w formowaniu lokalnej kultury. Porządkują świat postpandemiczny z zabezpieczeniem dziedzictwa kulturowego. Kreują nowe formy sztuki wyrafinowanej, zaangażowanej wobec współczesnych wyzwań stawianych przez migrację i zagrożenia związane z wojną.
Koordynacja projektu: prof. dr hab. Marek Chołoniewski
KONCERTY:
15 listopada 2024
17:00
Pałac Potockich
Rynek Główny 20
Uszy, oczy, nos (Kraków) Marek Chlanda, Marek Chołoniewski – instalacja dźwiękowa
Bot-City (Kraków) Jacek Złoczowski – instalacja
Hypercycle (Katowice) Aleksandra Słyż – instalacja
Muzyka na 16 dozymetrów (Poznań) Andrzej Wasilewski – instalacja dźwiękowa
19:00
Hevre
Meiselsa 18
Contemporary Art of Healing (Praga) Jena Jang, głos, elektronika, ruch
Beelocation (Wrocław) – Patryk Lichota, interakcja, elektronika
Logos Duo (Gandawa) – Moniek Darge, Godfried-Willem Raes roboty
16 listopada 2024
18:00
Sala 205 AMKP
ul. św. Tomasza 43
Mixed Metaphores (Kraków, Warszawa)
Martyna Zakrzewska, Anna Kwiatkowska – pianino, skrzypce
19:00
Sala Koncertowa AMKP
ul. św. Tomasza 43
IGLU – Ignaz Schick (Berlin) voltage controlled sampler, electronics
+ Carl Ludwig Hübsch (Kolonia) extended voice
21:00
Aula Kopernika 15
ul. Kopernika 15
Always Be Prepared (Bruksela) Barbara Drazkov, pianino, fisharmonia
17 listopada 2024
18:00
Hevre
Meiselsa 18
Hidden Joys of Vocal Expansion (Bern) Franziska Baumann głos, sensoryczne live electronics I ML-tools
Rotor (Berlin) – Peter Kutin, Patrik Lechner, Mathias Lenz – rotacyjna bryła dźwiękowa
21 listopada 2024
18:00
Hevre
Meiselsa 18
GrupLab zaprasza
Ekotonika (Kraków) Mat Barski i Marcin Karczewski – gitara, elektronika
Monologues, lullabies and respite (Kolonia) Joanna Stępalska-Spix,
flet basowy + elektronika z muzyką J.Stępalskiej, Ewy Trębacz, Maćka Jabłońskiego
Krzysztof Cybulski (Warszawa) vdeo/audio feedback
OkMaPatch (Kraków/Seattle) audio, video, interakcja
Reparametrization and Rag (Chicago) Ryan Ingebritsen, Shannon Budd – perfomance dźwiękowy
Izabela Dłużyk (Gdańsk) słuchowisko, nocny pejzaż dźwiękowy
CIME/PSEME/SME – maraton elektroakustyczny
22 listopada 2024
18:00
Sala Koncertowa AMKP
ul. św. Tomasza 43
Aleksander Wnuk / Piotr Peszat (Kraków) – perkusja i elektronika
20:00
Hevre
Meiselsa 18
Eight Equidistant Pure Wave Oscilators, While Slipping Very Slowly to A Unison, Textually Spatialised On Eight Speakers, Concrete, 60 Minutes (Berlin) Reinhold Friedl
Muzyka strun (Warszawa) – Wojtek Błażejczyk – gitara
23 listopada 2024
18:00
Sala Koncertowa AMKP
ul. św. Tomasza 43
Golden Quinces Earthed (Berlin) – Reinhold Friedl, fortepian, 8-track system
20:00
Hevre
ul. Meiselsa 18
Surface of timbre (Łódź) Julian Paprocki, klarnet kontrabasowy, elektronika
Drone Music (Gdańsk) Aleksandra Panasik – obój + elektronika
23:00
Hevre
ul. Meiselsa 18
after party MicroOrkiestra (Wrocław)
24 listopada 2024
18:00
Sala Koncertowa AMKP
ul. św. Tomasza 43
Game Over (Amsterdam) Goska Isphording, klawesyn, elektronika Hugo Morales Murguia i inni
CoCo Journey (Barcelona) Josep-Maria Balanyà fortepian, video, światła
WYKŁADY:
15 listopada 2024
12:00 AMKP / Studio A6 SME / św. Tomasza 43
L Moniek Darge / Godfried Willem Raes (Gandawa)
Logos i roboty / Logos and robots
17 listopada 2024
12:00 AMKP / Studio A6 SME / św. Tomasza 43
L Barbara Drazkov (Bruksela)
Bądź zawsze gotowy / Always be prepared
16:30 HEVRE / Meiselsa 18
L Franziska Baumann (Berno)
Embodied Human-Computer Interaction in Vocal Music Performance
20 listopada 2024
15:00 AMKP / Studio A6 SME / św. Tomasza 43
L Joanna Stępasla-Spix (Kolonia)
Flautonomy – nowe utwory na flet basowy i elektronikę
/ new works for bass flute and electronics
21 listopada 2024
12:00 AMKP / Studio A6 SME / św. Tomasza 43
L Michał Libera (Warszawa)
Słuchanie – krótka historia przemocy i imperializmu
Listening – A Brief History of Violence and Imperialism
22 listopada 2024
12:00 AMKP / Studio A6 SME / św. Tomasza 43
L Reinhold Friedl (Berlin)
Concrete Spatialization – the approach of “Golden Quinces Earthed” and “Eight
Equidistant Pure Wave Oscillators, While Slipping Very Slowly To A Unison, Textually
Spatialised On Eight Speakers, Concret, 60 Minutes”
13:30 AMKP / Studio A6 SME / św. Tomasza 43
L Ryan Ingebritsen & Shannon Budd (Amarillo)
Wykonawca. Wskazówki i Strategie Rozwijania Kinestezji Słuchowej w Performance
Interaktywnym / Being the Performer. Tips and Strategies to develop Auditory
Kinesthesia in Interactive Performance
23 listopada 2024
12:00 AMKP / Studio A6 SME / św. Tomasza 43
L Wojtek Błażejczyk (Warszawa)
Liturgy of the Object. Komponowanie na obiektofony i orkiestrę
Liturgia objektu. Composing for Objectphones and Orchestra
13:30 AMKP / Studio A6 SME / św. Tomasza 43
L Qba Janicki (Bydgoszcz)
Sprzężenia zwrotne i elektromechanika jako aparat wykonawczy
dla perkusji amplifikowanej / Feedback loop and electromechanics as performance
apparatus for amplified percussion
16:30 AMKP / Studio A6 SME / św. Tomasza 43
L Julian Paprocki (Łódź)
Relacja i zależność. Muzyka multimedialna w dobie cyfrowego panoptykonu
Relationship and Dependence: Multimedia Music in the Age of Digital Panopticon
24 listopada 2024
16:30 AMKP / Studio A6 SME / św. Tomasza 43
L Hugo Morales Murguia (Meksyk)
Systemy kreacji dźwięku, obiekty instrumentalne i fizyczny procesing dźwiękowy
Sound creation systems, instrumental objects and physical sound processing
Festiwal współfinansowany ze środków: Gmina Miasta Kraków, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, ZAIKS, NIMiT, Pro Helvetia