32. Festiwal Audio Art | 15-24.11.2024


Katedra Kompozycji oraz Stowarzyszenie Artystyczne Muzyka Centrum zapraszają na 32. edycję festiwalu Audio Art, która odbędzie się w dniach 15-24 listopada 2024 roku.

Koncerty odbędą się w Pałacu Potockich na Rynku Głównym, Hevre, Auli Kopernika 15 oraz w budynku głównym AMKP przy ul. św. Tomasza 43. Wydarzenia Festiwalu Audio Art będą również transmitowane na żywo w Internecie.

Szczegółowy harmonogram, a także transmisje online dostępne na stronie festiwalu.

Festiwal Audio Art w Krakowie odbywa się nieprzerwanie od 1993 roku. Premierowe koncerty, instalacje i performansy dotyczą przeglądu najważniejszych projektów sztuki dźwiękowej i muzyki współczesnej z całego świata. Ważne miejsce w programie zajmują polskie premiery o szczególnym wymiarze. Definiują nowy paradygmat sztuki współczesnej. Zawierają elementy powiązane z tożsamością artysty, jego szczególnej misji w formowaniu lokalnej kultury. Porządkują świat postpandemiczny z zabezpieczeniem dziedzictwa kulturowego. Kreują nowe formy sztuki wyrafinowanej, zaangażowanej wobec współczesnych wyzwań stawianych przez migrację i zagrożenia związane z wojną.

Koordynacja projektu: prof. dr hab. Marek Chołoniewski

 

KONCERTY:

15 listopada 2024

17:00
Pałac Potockich
Rynek Główny 20

Uszy, oczy, nos (Kraków) Marek Chlanda, Marek Chołoniewski – instalacja dźwiękowa
Bot-City (Kraków) Jacek Złoczowski – instalacja
Hypercycle (Katowice) Aleksandra Słyż – instalacja
Muzyka na 16 dozymetrów (Poznań) Andrzej Wasilewski – instalacja dźwiękowa

19:00
Hevre
Meiselsa 18

Contemporary Art of Healing (Praga) Jena Jang, głos, elektronika, ruch
Beelocation (Wrocław) – Patryk Lichota, interakcja, elektronika
Logos Duo (Gandawa) – Moniek Darge, Godfried-Willem Raes roboty

 

16 listopada 2024

18:00
Sala 205 AMKP
ul. św. Tomasza 43

Mixed Metaphores (Kraków, Warszawa)
Martyna Zakrzewska, Anna Kwiatkowska – pianino, skrzypce

19:00
Sala Koncertowa AMKP
ul. św. Tomasza 43

IGLU – Ignaz Schick (Berlin) voltage controlled sampler, electronics
+ Carl Ludwig Hübsch (Kolonia) extended voice

21:00
Aula Kopernika 15
ul. Kopernika 15

Always Be Prepared (Bruksela) Barbara Drazkov, pianino, fisharmonia

 

17 listopada 2024

18:00
Hevre
Meiselsa 18

Hidden Joys of Vocal Expansion (Bern) Franziska Baumann głos, sensoryczne live electronics I ML-tools
Rotor (Berlin) – Peter Kutin, Patrik Lechner, Mathias Lenz – rotacyjna bryła dźwiękowa

 

21 listopada 2024

18:00
Hevre
Meiselsa 18

GrupLab zaprasza

Ekotonika (Kraków) Mat Barski i Marcin Karczewski – gitara, elektronika
Monologues, lullabies and respite (Kolonia) Joanna Stępalska-Spix,
flet basowy + elektronika z muzyką J.Stępalskiej, Ewy Trębacz, Maćka Jabłońskiego
Krzysztof Cybulski (Warszawa) vdeo/audio feedback
OkMaPatch (Kraków/Seattle) audio, video, interakcja
Reparametrization and Rag (Chicago) Ryan Ingebritsen, Shannon Budd – perfomance dźwiękowy
Izabela Dłużyk (Gdańsk) słuchowisko, nocny pejzaż dźwiękowy
CIME/PSEME/SME – maraton elektroakustyczny

 

22 listopada 2024

18:00
Sala Koncertowa AMKP
ul. św. Tomasza 43

Aleksander Wnuk / Piotr Peszat (Kraków) – perkusja i elektronika

20:00
Hevre
Meiselsa 18

Eight Equidistant Pure Wave Oscilators, While Slipping Very Slowly to A Unison, Textually Spatialised On Eight Speakers, Concrete, 60 Minutes (Berlin) Reinhold Friedl
Muzyka strun (Warszawa) – Wojtek Błażejczyk – gitara

 

23 listopada 2024

18:00
Sala Koncertowa AMKP
ul. św. Tomasza 43

Golden Quinces Earthed (Berlin) – Reinhold Friedl, fortepian, 8-track system

20:00
Hevre
ul. Meiselsa 18

Surface of timbre (Łódź) Julian Paprocki, klarnet kontrabasowy, elektronika
Drone Music (Gdańsk) Aleksandra Panasik – obój + elektronika

23:00
Hevre
ul. Meiselsa 18

after party MicroOrkiestra (Wrocław)

 

24 listopada 2024

18:00
Sala Koncertowa AMKP
ul. św. Tomasza 43

Game Over (Amsterdam) Goska Isphording, klawesyn, elektronika Hugo Morales Murguia i inni
CoCo Journey (Barcelona) Josep-Maria Balanyà fortepian, video, światła

 

WYKŁADY:

15 listopada 2024
12:00 AMKP / Studio A6 SME / św. Tomasza 43

L Moniek Darge / Godfried Willem Raes (Gandawa)
Logos i roboty / Logos and robots

 

17 listopada 2024

12:00 AMKP / Studio A6 SME / św. Tomasza 43

L Barbara Drazkov (Bruksela)
Bądź zawsze gotowy / Always be prepared

16:30 HEVRE / Meiselsa 18

L Franziska Baumann (Berno)
Embodied Human-Computer Interaction in Vocal Music Performance

 

20 listopada 2024
15:00 AMKP / Studio A6 SME / św. Tomasza 43

L Joanna Stępasla-Spix (Kolonia)
Flautonomy – nowe utwory na flet basowy i elektronikę
/ new works for bass flute and electronics

 

21 listopada 2024
12:00 AMKP / Studio A6 SME / św. Tomasza 43

L Michał Libera (Warszawa)
Słuchanie – krótka historia przemocy i imperializmu
Listening – A Brief History of Violence and Imperialism

 

22 listopada 2024

12:00 AMKP / Studio A6 SME / św. Tomasza 43

L Reinhold Friedl (Berlin)
Concrete Spatialization – the approach of “Golden Quinces Earthed” and “Eight
Equidistant Pure Wave Oscillators, While Slipping Very Slowly To A Unison, Textually
Spatialised On Eight Speakers, Concret, 60 Minutes”

13:30 AMKP / Studio A6 SME / św. Tomasza 43

L Ryan Ingebritsen & Shannon Budd (Amarillo)
Wykonawca. Wskazówki i Strategie Rozwijania Kinestezji Słuchowej w Performance
Interaktywnym / Being the Performer. Tips and Strategies to develop Auditory
Kinesthesia in Interactive Performance

 

23 listopada 2024

12:00 AMKP / Studio A6 SME / św. Tomasza 43

L Wojtek Błażejczyk (Warszawa)
Liturgy of the Object. Komponowanie na obiektofony i orkiestrę
Liturgia objektu. Composing for Objectphones and Orchestra

13:30 AMKP / Studio A6 SME / św. Tomasza 43

L Qba Janicki (Bydgoszcz)
Sprzężenia zwrotne i elektromechanika jako aparat wykonawczy
dla perkusji amplifikowanej / Feedback loop and electromechanics as performance
apparatus for amplified percussion

16:30 AMKP / Studio A6 SME / św. Tomasza 43

L Julian Paprocki (Łódź)
Relacja i zależność. Muzyka multimedialna w dobie cyfrowego panoptykonu
Relationship and Dependence: Multimedia Music in the Age of Digital Panopticon

 

24 listopada 2024
16:30 AMKP / Studio A6 SME / św. Tomasza 43

L Hugo Morales Murguia (Meksyk)
Systemy kreacji dźwięku, obiekty instrumentalne i fizyczny procesing dźwiękowy
Sound creation systems, instrumental objects and physical sound processing

 


Festiwal współfinansowany ze środków: Gmina Miasta Kraków, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, ZAIKS, NIMiT, Pro Helvetia