dr Karol Ślusarski
Urodzony w 1983 roku w Kielcach. Jest absolwentem Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Ludomira Różyckiego – specjalizacja w zakresie gry na saksofonie – klasa mgr Andrzeja Gronostaja oraz II L.O. im. Jana Śniadeckiego w Kielcach. Po ukończeniu szkoły średniej rozpoczął studia w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Na tej Uczelni ukończył studia pierwszego stopnia z wokalistyki jazzowej – klasa mgr Agnieszki Wilczyńskiej-Murakowskiej, a następnie licencjackie i magisterskie z kompozycji i aranżacji jazzowej – klasa dr. hab. Jacka Glenca, prof. AM, kształcąc się w trybie niestacjonarnym. Drugi z kierunków ukończył z wyróżnieniem w 2011 roku. Następnie rozpoczął niestacjonarne studia trzeciego stopnia i otworzył przewód doktorski na wyżej wymienionej Uczelni. W 2020 uzyskał stopień doktora sztuki, pod kierunkiem promotora prof. dr hab. Andrzeja Zubka.
Do jego dorobku artystycznego należą autorskie utwory na zespół kameralny (typu combo), które obejmuje m.in. kompozycja, wykonywana podczas koncertów zespołu Tempero, prowadzonego przez absolwenta Akademii Muzycznej w Krakowie Konrada Ligasa, w Harris Piano Jazz Bar (2012), Mile Stone Jazz Club (2013), Piwnicy pod Baranami (2014) w Krakowie, jak również na neanderland Biennale 2015 w Haan i Neustadt an der Weinstrase (2016) – Niemcy. Współpracuje także z Big Bandem Małopolskim, prowadzonym przez prof. dr hab. Ryszarda Krawczuka. Stąd też zestawienie własnych kompozycji i aranżacji na utwory orkiestrowe dotyczy współpracy z tym zespołem i obejmuje m.in. autorski utwór podczas międzynarodowych imprez artystycznych: „Młyn jazz festival 2015” w Wadowicach, „Letniego festiwalu jazzowego – Noc Jazzu 2015” w Krakowie, „Zaduszek Jazzowych w NOSPR” – solista Rosario Giuliani (2015). Napisał także aranżację dla Michała Urbaniaka z wyżej wymienioną orkiestrą na koncert w Andrychowie (2015). Big Band Małopolski wykonał również jego aranżację na „Młyn jazz festival 2016” w Wadowicach. W tym samym roku napisał aranżacje smyczkowe na koncert Billy Cobham z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach. Jego aranżacja znalazła się także na albumie płytowym Big Bandu Małopolskiego „Live at Młyn Jazz festival II” (2018). Nadmieniona orkiestra wykonała również jego aranżacje w Państwowej Szkole Muzycznej w Wadowicach – solista Adam Bałdych, „Letnim festiwalu jazzowym – Noc Jazzu 2019” – Kraków – solista Rosario Giuliani, w Koszycach – Słowacja (2019) i w Teatrze Narodowym w Warszawie (2019). Big Band Małopolski zagrał również jego program monograficzny, który został wykonany podczas międzynarodowej imprezy artystycznej Memorial to Miles Targi Kielce Jazz Festival (2020) – solista dr hab. Tomasz Kudyk. Obecnie przygotowuje się do wydania autorskiego albumu z tego koncertu.
Po ukończeniu studiów magisterskich w 2011 roku, zaczął zdobywać doświadczenie w pracy dydaktycznej podejmując zatrudnienie w Instytucie Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach oraz w Krakowskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. W drugiej z pośród podanych instytucji nadal pracuje. Od 2012 roku prowadzi zajęcia z zakresu teorii muzyki jazzowej w Akademii Muzycznej w Krakowie.