Muzyka (NIE)dawna. Koncert muzyki współczesnej na instrumenty dawne | 23.10.2024
Katedra Muzyki Dawnej wraz z Katedrą Kompozycji zapraszają na koncert Muzyka (NIE)dawna – łączący dawne brzmienia i współczesne środki wyrazu.
Obok wykonywanych wcześniej utworów – „Skia” Calliope Tsoupaki, „Incantations” Edwina McLeana, „Pomeranian Rhapsody” Jana Emanuela Abrasa czy kompozycji „Po jesieni” Wojciecha Widłaka, w programie znajdą się prawykonania kompozycji – jak „Epigramy” na obój dawny i skrzypce czy skrzypce i klawesyn Michała Gronowicza oraz „Soffiare via la polvere, immaginario sfumato” Olgierda-Juzala-Depratiego.
Instrumenty użyte zostaną w różnych konfiguracjach – solo, w duecie i w triu, aby na koniec zabrzmieć razem. Flet prosty, oboje barokowe (w czterech odmianach), skrzypce barokowe ze strunami jelitowymi oraz klawesyn zostaną wykorzystane do bardziej awangardowych niż zazwyczaj działań, aby wydobyć z nich paletę bogatszych, nowych brzmień, a spoiwem i mostem rozciągniętym między tym, co należy do przeszłości, a tym, co dzieje się teraz, będą instrumenty perkusyjne.
Koordynacja projektu: Katarzyna Pilipiuk
środa 23 października 2024, 19:00
Aula Florianka
ul. Sereno Fenn’a 15
Michał Gronowicz „Epigram XXIII-XXVI” (2024) na obój dawny (z odmianami) i skrzypce dawne – prawykonanie
Michał Gronowicz „Epigram XXVII-XXX” (2024) na skrzypce dawne i klawesyn – prawykonanie
Edwin McLean „Incantations” (2004) na obój barokowy i klawesyn
I. Slowly, expressively
II. Not too fast but precise
III. Slowly, expressively
Calliope Tsoupaki „Skia” (2019) na flet prosty solo
Juan Manuel Abras „Pomeranian Rhapsody” (2017) na obój d’amore i klawesyn
Wojciech Widłak „Po jesieni” (2009/2010) na skrzypce solo
Olgierd Juzala-Deprati „Soffiare via la polvere, immaginario sfumato” (2024) na zespół instrumentów dawnych – prawykonanie
Katarzyna Czubek flet prosty
Katarzyna Pilipiuk obój barokowy, obój d’amore, obój da caccia, obój francuski
Zbigniew Pilch skrzypce barokowe
Anna Huszczo klawesyn
Bartosz Sałdan instrumenty perkusyjne