Pokaż więcej opcji Schowaj więcej opcji

Rezonanse | 4-5.12.2024


Katedra Perkusji i Muzyki Współczesnej ma przyjemność zaprosić do AMKP w dniach 4-5 grudnia 2024 na wydarzenie Rezonanse, w ramach którego odbędzie się konferencja, seminarium oraz koncert. Całość poświęcona będzie zagadnieniom wykonawczym muzyki współczesnej.

Wiedzą i doświadczeniem w tym zakresie dzielić się będą znakomici goście: Yukiko Sugawara-Lachenmann (Stuttgart), pianistka, interpretatorka współczesnych kompozycji solowych i kameralnych, oraz Ewa Liebchen (Warszawa), flecistka młodszego pokolenia, eksperymentująca z biegłością i powodzeniem w wielu obszarach wykonawczych. W ramach seminarium artystki poprowadzą również lekcje otwarte. W przededniu konferencji, seminariów i koncertu, 4.12.2024 w Sali Koncertowej, odbędzie się wydarzenie towarzyszące – koncert muzyki fortepianowej w wykonaniu Fidan Edler (Berlin).

Zwieńczeniem Rezonansów będzie koncert muzyki współczesnej z udziałem gości, członków Katedry Perkusji i Muzyki Współczesnej oraz studentów przedmiotu Praktyka wykonawcza muzyki współczesnej.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

Organizatorzy – dr Justyna Piękoś-Kędzierska, dr hab. Piotr Kędzierski

 

środa 4 grudnia 2024

Sala Koncertowa AMKP
ul. św. Tomasza 43

19:00 Wydarzenie towarzyszące

Fidan Edler (Berlin) – koncert muzyki fortepianowej

 

czwartek 5 grudnia 2024

Sala Senatu AMKP
ul. św. Tomasza 43

10:00 Otwarcie Konferencji Nasłuchiwania i dialogi – brzmienia i rezonanse współczesności

WYKŁADY

Yukiko Sugawara-Lachenmann (Stuttgart) – Über die Musik von Helmut Lachenmann

Ewa Liebchen (Warszawa) – O roli wykonawcy i jego współpracy z kompozytorem

Justyna Piękoś-Kędzierska (Kraków)

Martyna Zakrzewska (Kraków)

 

Sala Koncertowa AMKP
ul. św. Tomasza 43

14:00 SEMINARIUM – Yukiko Sugawara-Lachenmann

15:30 SEMINARIUM – Ewa Liebchen

 

19:00   KONCERT

Rezonanse – koncert muzyki współczesnej

Helmut Lachenmann (1935*) – Wiegenmusik (1963)

Yukiko Sugawara-Lachenmann fortepian

Doina Rotaru (1951*) – Japanese Garden (2006) na flet piccolo, flet basowy i taśmę

Ewa Liebchen flety

Piotr Kędzierski (1977*) – Pictograms (2022) na fortepian na sześć rąk

Justyna Piękoś-Kędzierska, Piotr Kędzierski, Martyna Zakrzewska fortepian

Witold Lutosławski (1913-1994)/ Marta Ptaszyńska (1943*) – Wariacje na temat Paganiniego (1994) na dwa fortepiany i dwie perkusje

Jiahui Chen, He Zhang fortepiany
Maria Flader, Anna Szkudlarek perkusja

Salvador Torré (1956*) – Sand clock, hommage to Steve Reich, z cyklu Homme-Ages (2013) na dowolną grupę instrumentów

Maciej Hałoń, Piotr Kędzierski, Justyna Piękoś-Kędzierska, Martyna Zakrzewska oraz studenci Katedry Perkusji i Muzyki Współczesnej