CZŁOWIEK – DZIEŁO – SCENA. Sympozjum naukowe z warsztatami. 11-12.04.2022


Katedra Wokalistyki zaprasza na Sympozjum naukowe z warsztatami „Ścieżki interpretacji w operze Czarodziejski flet” w ramach cyklu CZŁOWIEK – DZIEŁO – SCENA.

Wydarzenie, składające się z serii wykładów oraz warsztatów tematycznych, poświęcone będzie ostatniemu dziełu scenicznemu Wolfganga Amadeusza Mozarta jakim jest singspiel „Czarodziejski flet”.

Podstawowym celem projektu jest praca nad zagadnieniami warsztatowymi, wykonawczymi, stylistycznymi opery z perspektywy pedagogów-praktyków, którzy z danym dziełem spotykali się wielokrotnie w swojej pracy artystycznej i pedagogicznej.

Wstępem do każdej sesji warsztatowej będzie wykład, który nakreśli paletę wymogów oraz kontekst stylistyczno-wykonawczy konkretnej partii (lub grupy ról) w mozartowskim arcydziele „Czarodziejski flet”.

PRELEGENCI – PROWADZĄCY WARSZTATY

ks. prof. Zdzisław Madej
prof. dr hab. Katarzyna Oleś- Blacha
prof. dr hab. Andrzej Biegun
dr hab. Maciej Tworek, prof. AMKP

dr Dominika Peszko – fortepian
mgr Olga Tsymbalyuk – fortepian

mgr Zuzanna Hwang – Cempla – słowo wstępne
mgr Isabella Dobosz – konsultacje językowe

PROGRAM
Poniedziałek 11.04.2022
12:00, Sala Kameralna

Rozpoczęcie sympozjum przez Kierownika Katedry ks. prof. Zdzisława Madeja
Słowo wstępne mgr Zuzanna Hwang – Cempla
„Czarodziejski flet” W.A.Mozarta: wprowadzenie do tematyki tegorocznej edycji cyklu CZŁOWIEK – DZIEŁO – SCENA

SESJA I

12:30, Sala Kameralna

Wykład i warsztaty: prof. dr hab. Katarzyna Oleś- Blacha
Struktura wokalna partii sopranowych w operze „Czarodziejski flet” w kontekście szczegółowych rozwiązań warsztatowych i stylistycznych

Warsztaty dla głosów sopranowych:
Królowa Nocy, Pamina, Papagena (Papageno)

Przy fortepianie mgr Olga Tsymbalyuk

SESJA II

17:00, Sala Kameralna

Wykład i warsztaty: prof. dr hab. Andrzej Biegun
Papageno: spiritus movendi konstrukcji dramaturgicznej ostatniej opery W.A. Mozarta. Wyzwanie nie tylko wokalne

Warsztaty dla głosów basowych i barytonowych:
Papageno, Sarastro, Zbrojni, Kapłan (Przemawiający), Kapłani No.11

Przy fortepianie dr Dominika Peszko

SESJA III

Wtorek 12.04.2022
11:00, Sala 104

Wykład i warsztaty: ks. prof. dr hab. Zdzisław Madej
Interpretacja wokalna partii Tamina w operze „Czarodziejski Flet” jako egzemplifikacja afektu i przeżycia miłosnego

Warsztaty dla głosów tenorowych:
Tamino , Monostatos, Zbrojni, Kapłani (No.11)

Przy fortepianie dr Dominika Peszko

SESJA IV

Wtorek 12.04.2022
16:00, Sala 104

Wykład i warsztaty: dr hab. Maciej Tworek, prof. AMKP
Specyfika przygotowania scenicznego dzieła W.A. Mozarta z dyrygentem: synergia szlachetności współbrzmień i artykulacji wykonawców

Warsztaty poświęcone scenom zbiorowym:
Trzy Damy, Trzej Chłopcy, Pamina, Tamino, Papageno, Zbrojni

Przy fortepianie mgr Olga Tsymbalyuk