dr Dominika Peszko
Pianistka, kameralistka, pedagog. Ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie prof. Andrzeja Pikula i pod jego kierunkiem obroniła w 2017 pracę doktorską. Doskonaliła swoje umiejętności na kursach u światowej sławy pianistów, jak m.in. Paul Badura-Skoda, Kevin Kenner, Boris Berman. W latach 2015-2018 była beneficjentką Programu Kształcenia Młodych Talentów – Akademii Operowej Teatru Wielkiego-Opery Narodowej w Warszawie, gdzie zdobywała wiedzę i doświadczenie w specjalności pianisty-korepetytora wokalistów pod kierunkiem m.in. Eytana Pessena, Mathiasa Rexrotha, Izabeli Kłosińskiej, Anny Marchwińskiej, Helmuta Deutscha, Brendy Hurley, Neila Shicoffa, Olgi Pasiecznik.
Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2011), Stypendium Twórczego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2019). Laureatka Nagrody Ars Quarenedi (wraz z Mistrzem – Małgorzatą Walewską). Laureatka konkursów solowych i kameralnych o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym.
Jako solistka koncertowała z Orkiestrą Sinfonia Varsovia, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Lubelskiej, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Opolskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Podkarpackiej, i in.
Dokonała nagrania kompletu dzieł Księcia Kazimierza Lubomirskiego dla Wydawnictwa Agencji Artystycznej Kameny. Album tworzą 4 płyty CD z kompozycjami na fortepian solo oraz pieśniami w wykonaniu Małgorzaty Walewskiej, Andrzeja Lamperta, Hasmik Sahakyan i Pawła Trojaka. W 2020 roku nakładem wytwórni DUX ukazała się płyta z pieśniami Emanuela Kani w interpretacji bas-barytona Dawida Biwo i pianistki Dominiki Peszko.
W swoim dorobku ma liczne prawykonania muzyki nowej, eksperymentalnej, nierzadko z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych. Jest członkinią Stowarzyszenia Artystycznego „Muzyka Centrum” zrzeszającego wykonawców muzyki współczesnej.
Od 2013 r. pracuje jako pianistka na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie.