Pokaż więcej opcji Schowaj więcej opcji

Twórczość Krzysztofa Pendereckiego. Od genezy do rezonansu, 3. Przełom i pierwsza synteza 1966-1971.


Redakcja: Mieczysław Tomaszewski

Trzeci tom monografii poświęconej twórczości Krzysztofa Pendereckiego zawiera artykuły na temat utworów Pendereckiego napisane przez teoretyków z Akademii Muzycznej w Krakowie. Do artykułów dołączone są podstawowe informacje o utworach (data powstania, prawykonanie, części, obsada, czas trwania, wydanie), liczne przykłady nutowe, dyskografia, a w przypadku utworów wokalnych często również wykorzystane w utworach teksty słowne i ich tłumaczenia.

Zawartość:

Spis treści
Regina Chopicka, Passio et mors Domini nostri Iesu Christi secundum Lucam na trzy głosy solowe, recytatora, trzy chóry mieszane, chór chłopięcy i orkiestrę
Magdalena Chrenkoff, Dies irae na 3 głosy solowe, chór mieszany i orkiestrę
Kinga Kiwała, Capriccio per violino e orchestra
Krzysztof Szwajgier, Uwertura pittsburska na orkiestrę dętą, fisharmonię, fortepian i perkusję
Kazimierz Płoskoń, Capriccio per Sigfried Palm na wiolonczelę solo
Ewa Siemdaj, Quartetto per archi No. 2
Mieczysław Tomaszewski, Die Teufel von Loudun / Diabły z Loudun
Magdalena Chrenkoff, Kosmogonia na 3 głosy solowe, chór mieszany i orkiestrę
Teresa Malecka, Jutrznia / Utrenja. I. Złożenie Chrystusa do grobu na 5 głosów solowych, 2 chóry mieszane i orkiestrę. Jutrznia / Utrenja. II. Zmartwychwstanie na 5 głosów solowych, 2 chóry mieszane, chór chłopięcy i orkiestrę
Krzysztof Szwajgier, De natura sonoris II na orkiestrę
Bibliografia
Indeks nazwisk

Kraków 2010, objętość: 128 stron, format B5, ISBN 978-83-87182-95-3