Pokaż więcej opcji Schowaj więcej opcji

Twórczość Krzysztofa Pendereckiego. Od genezy do rezonansu, 6. Między musica adhaerens a musica libera 1985-1993. Faza Polskiego Requiem i Czarnej maski


Redakcja: Mieczysław Tomaszewski i Teresa Malecka

Szósty tom monografii poświęconej twórczości Krzysztofa Pendereckiego zawiera artykuły na temat utworów Pendereckiego napisane przez teoretyków z Akademii Muzycznej w Krakowie. Do artykułów dołączone są podstawowe informacje o utworach (data powstania, prawykonanie, części, obsada, czas trwania, wydanie), liczne przykłady nutowe, dyskografia, a w przypadku utworów wokalnych często również wykorzystane w utworach teksty słowne i ich tłumaczenia.

Zawartość:

Spis treści
Teresa Malecka, Chieruwimskaja piesń/Pieśń Cherubinów
Kazmierz Płoskoń, Per Slava na wiolonczelę solo
Regina Chłopicka, Die schwarze Maske/Czarna maska
Ewa Czachorowska-Zygor, Prelude for solo clarinet in B flat
Agnieszka Draus, Veni Creator na chór mieszany a cappella
Kinga Kiwała, Der unterbrochene Gedanke
Mieczysław Tomaszewski, Adagio. IV Symfonia
Ewa Czachorowska-Zygor, Partita na koncertujący klawesyn, gitarę elektryczną, gitarę basową, harfę, kontrabas i orkiestrę
Małgorzata Janicka-Słysz, Ubu Rex/Ubu Król
Ewa Siemdaj, Streichtrio
Ewa Siemdaj, Sinfonietta per archi
Agnieszka Draus, Benedicamus Domino
Mieczysław Tomaszewski, V Symfonia Koreańska
Małgorzata Janicka-Słysz, Concerto per flauto ed orchestra da camera
Regina Chłopicka, Polskie Requiem na 4 głosy solowe, 2 chóry mieszane i orkiestrę symfoniczną
Agnieszka Draus, Benedictus
Bibliografia
Indeks nazwisk

Kraków 2013, objętość: 174 strony, format B5, ISBN 978-83-62743-27-8