Konstruktywne dysonanse | 22.05.2024
Katedra Kompozycji wraz z Katedra Perkusji i Muzyki Współczesnej oraz Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA zapraszają na Konstruktywne dysonanse – koncert dyplomowy studentów kompozycji: Zofii Marzec, Jakuba Borodziuka, Michała Smajdora, Arthura Kauffmanna-Novasa, Valerii Datsiuk, Szymona Golca, Macieja Bieniawskiego.
Wstęp wolny. Bezpłatne wejściówki do odbioru w szatni przy ul. św. Tomasza 43 we wtorek 21.05 i w Cricotece w dniu koncertu 22.05.
UWAGA: Wejściówki na ul. Tomasza już niedostępne. Możliwość odbioru wejściówek tylko w Cricotece w dniu koncertu.
Środa 22 maja 2024, 18:30
Cricoteka
ul. Nadwiślańska 2-4
ZOFIA MARZEC (*1998)
Show me a photo of music
opieka artystyczna dr hab. Piotr Peszat
Czy w świecie tak multimedialnym „żywa” muzyka ma jeszcze rację bytu? Czy to o nią tu chodzi? A może grający w czasie rzeczywistym wykonawca stał się jedynie dostawcą dźwięku?
Bozhena Hamar (fl prosty)
Nathan Scibiwolk (live-electronics/video)
klasa dra Aleksandra Wnuka
JAKUB BORODZIUK (*1999)
another piece about some chemical reaction
opieka artystyczna dr hab. Piotr Peszat
Utwór nie podejmuje próby przedstawienia żadnego zjawiska.
Mikołaj Semik (tr)
Michał Sinkowski (tn)
Igor Sikorski (sampler/live-electronics)
klasa dra Aleksandra Wnuka
MICHAŁ SMAJDOR (*2001)
do i have control?
opieka artystyczna dr hab. Piotr Peszat
Czy mam kontrolę?
Dominik Krywoborodenko (cl)
Melisa Skubisz (vn)
Noemi Banach (dyrygent/sampler)
klasa dra Aleksandra Wnuka
ARTHUR KAUFFMANN (*1998)
Player[i]
opieka artystyczna dr hab. Mateusz Bień, prof. AMKP
Utwór ten jest eksploracją relacji między akustycznymi dźwiękami przetworzonymi przez nieskończone możliwości cyfrowego świata oraz trzema konkretnymi źródłami dźwięków. Balansuje na granicy rzeczywistości i iluzji, dźwięku zrodzonego w bieżącej chwili oraz tego starannie przygotowanego wcześniej, pomiędzy improwizacją a precyzją.
Zuzanna Kowalska (vc)
Faustyna Nowak (vl)
Huai Kuo (tr)
klasa dr hab. Danuty Augustyn, prof. AMKP
* * *
VALERIIA DATSIUK (*1999)
Незламність або Легенда про вічне
Niezłomność lub Legenda o wiecznym
klasa kompozycji dra hab. Wojciecha Ziemowita Zycha, prof. AMKP
Niezłomność – umiejętność pokonywania wszystkich trudności, jakie przygotowuje los. Ideą kompozycji jest stworzenie niekończącej się podróży głównego bohatera, który odradza się w różnych światach, ocalając każdy z nich. Jego los jest nieuchronny, prowadzi go droga przez śmierć i odrodzenie.
Chór: Natalia Kunikowska, Karolina Grzesiak, Julia Kania (S); Ewa Olszowska, Michalina Macek, Agnieszka Zaczkowska (A); Adam Góra (T); Wiktor Kaczmarczyk (Brt); Jan Jakub Bielenia,Bartosz Woźniak, Jakub Stachula (B)
Zespół instrumentalny: Karol Snopek (fl),Viktor Andriiovski (ob), Jakub Kramarz (ob/c.i.), Vasyl Kempa (sxf), Artur Pudło (tn), Emilia Gadecka (gtr), Michał Kisielewicz (batt), Julia Kuzyk (vn),Dawid Nowak (cb)
Realizacja warstwy elektroakustycznej: Maciej Miziołek
System przetworzeń i przestrzeni dźwięku: Arthur Kauffmann Novas
Dyrygent: Valeriia Datsiuk
SZYMON GOLEC (*2002)
Shekhinah
klasa kompozycji prof. dra hab. Marcela Chyrzyńskiego
Shekhinah to w żydowskim mistycyzmie Boża Obecność, odczuwalna przy spełnieniu konkretnych warunków w materialnym świecie. Przez kabalistów została utożsamiona z ostatnią i zarazem kobiecą w naturze Sefirą Malchut, czyli jedną z stwórczych cech-słów-cnót Boga w Drzewie Życia, w której to Sefirze odbija się utkana z światła tajemnica stworzenia. To kompozycja odzwierciedlająca mój trwający obecnie powrót do żydowskich korzeni i kolektywne dla narodu żydowskiego doświadczanie Bożej Obecności z nawiązaniami do liturgii żydowskiej i jej rytuałów.
Zespół instrumentalny: Aleksandra Żmuda (fl), Jakub Pirowski (tn), Tymoteusz Huget (batt), Tomasz Szczepankiewicz (pf), Mikołaj Tokarczyk (celesta), Łukasz Laxy (vc)
Realizacja warstwy elektroakustycznej: Maciej Miziołek
Dyrygent: Stanisław Widłak
MACIEJ BIENIAWSKI (*2002)
już nigdy więcej nie spojrzę sobie w oczy
klasa kompozycji prof. dra hab. Wojciecha Widłaka
Ostatnio czuję się… inaczej. Nie zauważyłem, kiedy to się stało, ale coś się zmieniło. Najgorsze, że nie wiem czy potrafię to zatrzymać. Czy zobaczę siebie jeszcze w takim świetle jak kiedyś? Czy zdołam się jeszcze obudzić?
Zespół instrumentalny: Aleksanda Żmuda (fl), Jan Miłowski (cr), Aspen Bajak (vn), Bernardetta Łachut (cb), Igor Sikorski (batt), Karolina Kaczówka (pf)
klasa dr hab. Danuty Augustyn, prof. AMKP
Dyrygent: Nadim Husni
Realizacja dźwięku: Damian Raźny
Wszystkie utwory to światowe prawykonania.