Idea kompozytorska a idiom instrumentalny – pole wspólne? Pole konfliktu? Muzyka gitarowa i harfowa z perspektywy kompozytora i wykonawcy | 13.11.2022


Katedra Kompozycji oraz Katedra Gitary i Harfy Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie serdecznie zapraszają na sesję artystyczno-naukową „Idea kompozytorska a idiom instrumentalny – pole wspólne? Pole konfliktu? Muzyka gitarowa i harfowa z perspektywy kompozytora i wykonawcy”, która odbędzie się 13 listopada 2022 (niedziela) w Sali Koncertowej naszej Uczelni przy ul. św. Tomasza 43 w Krakowie.

Wśród zaproszonych gości znajdą się znani artyści – m.in. kompozytor Paweł Szymański, pianista Maciej Grzybowski oraz kompozytor, gitarzysta i performer Wojciech Błażejczyk. W programie: wykłady, panel dyskusyjny oraz krótki koncert z prawykonaniem specjalnie zamówionego utworu. Uczestnicy będą mieli nieczęstą okazję usłyszeć o relacjach kompozytor-wykonawca, zadać pytanie artystom, zajrzeć za kulisy najistotniejszych utworów muzyki polskiej XX i XXI w.

Zapraszamy i do zobaczenia!

Na wszystkie wydarzenia wstęp wolny.

niedziela, 13 listopada 2022
Sala Koncertowa AMKP
ul. św. Tomasza 43

11:00: Konferencja
Powitanie, otwarcie sesji – dr hab. prof. AMKP Mateusz Bień, prof. dr hab. Michał Nagy

11:05 dr Krzysztof Cyran (AMKP Kraków) Modele współistnienia kompozytora z wykonawcą – nie tylko tu i teraz

11:30 dr Michał Gronowicz (AMKP Kraków) Idea kompozytorska, a „idiom wykonawcy” – kilka spostrzeżeń kompozytora i badacza dawnych technik wykonawczych

12:00 mgr Wojciech Gurgul (UJD Częstochowa) By znaleźć nową muzykę – o katalogu nagitare.pl

12:30 przerwa kawowa

12:45 dr hab. Irena Czubek-Davidson, dr hab. Mateusz Bień, prof. AMKP (AMKP Kraków) „Osiris” na harfę i elektronikę Mateusza Bienia z perspektywy kompozytora i wykonawczyni

13:15 Maciej Grzybowski (Warszawa) Szymański, Mykietyn, zespół Nonstrom i inni – od inspiracji do prawykonań

14:00 – 15:30: Panel dyskusyjny Przez strukturę do ekspresji i z powrotem

Prowadzenie: dr Krzysztof Cyran
Uczestnicy: dr Wojciech Błażejczyk (UMFC, Warszawa), Maciej Grzybowski (Warszawa), mgr Wojciech Gurgul (UJD Częstochowa), Paweł Szymański (Warszawa), dr hab. Mateusz Bień prof. AMKP (Kraków), dr hab. Irena Czubek-Davidson, dr Michał Gronowicz (Kraków), prof. dr hab. Michał Nagy (Kraków)

15:30 przerwa

16:00: Quasi un concerto

dr Wojciech Błażejczyk (UMFC, Warszawa) – Wykonawca jako współtwórca – nowe techniki, warstwa elektroakustyczna, sound design na przykładach z własnej twórczości – słowo ilustrowane muzyką

Koncert kameralny:

Karol Osman – In Figura Nubium (2022) na gitarę (prawykonanie)
Miłosz Mączyński gitara

Mateusz Bień – Osiris Trzy obrazy ze Zrównoważonego Świata na harfę solo i elektronikę (2004)
Irena Czubek-Davidson harfa
Mateusz Bień elektronika

Wojciech Błażejczyk – The Science of Destruction (2022) na gitarę elektryczną
Wojciech Błażejczyk gitara elektryczna

WSTĘP WOLNY