BRAHMSowskie trzy po trzy | 24.05.2023
Katedra Instrumentów Dętych Drewnianych i Akordeonu wraz z Katedrą Fortepianu zapraszają na koncert BRAHMSowskie trzy po trzy…
Trzy tria Brahmsa z różnych okresów twórczości na różne składy prezentują to, co w muzyce kameralnej Brahmsa jest najistotniejsze: szerokooddechowe frazy, niesłychaną umiejętność budowania napięć oraz wykorzystanie walorów poszczególnych instrumentów – w tym głosu.
24 maja 2023, 19:00
Aula Florianka
ul. Sereno Fenn’a 15
Johannes Brahms (1833–1897) Trio Es-dur na waltornię, skrzypce i fortepian op. 40
Andante – Scherzo. Allegro – Adagio mesto – Allegro con brio
Aleksandra Wojewódzka waltornia
Aleksander Daszkiewicz skrzypce
Karolina Krupa fortepian
Zwei Gesänge op. 91
Gestillte Sehnsucht – Geistliches Wiegenlied
Matylda Sielska alt
Bogusława Hubisz-Sielska altówka
Mariusz Sielski fortepian
Trio na klarnet, wiolonczelę i fortepian op. 114
Allegro – Adagio – Andantino grazioso – Allegro
Piotr Lato klarnet
Marcin Mączyński wiolonczela
Wioletta Fluda fortepian
Wykonawcy:
Aleksandra Wojewódzka
Waltornistka, urodzona w 2000 roku w Płocku. W 2022 roku ukończyła studia licencjackie w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie waltorni dr hab. Tadeusza Tomaszewskiego oraz mgr Pawła Cala. Obecnie kontynuuje naukę na studiach magisterskich, pod kierunkiem tych samych pedagogów, a także (począwszy od września 2022 r.) pracuje w Płockiej Orkiestrze Symfonicznej. Wraz z Kwintetem Dętym Blaszanym Akademii Muzycznej w Krakowie została laureatką 2 miejsca ex aequo na Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Kameralnych Instrumentów Dętych organizowanym przez Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w lutym 2023 r. Jako solistka występowała z Płocką Orkiestrą Symfoniczną w ramach “Płockich Talentów” w 2019 i 2018 r.
Aleksandra Wojewódzka rozwija swoje umiejętności w ramach licznych, międzynarodowych projektów orkiestrowych. m.in. w 2022 r. brała udział w letnich warsztatach orkiestrowych w Norwegii, a także w festiwalu Young Euro Classic w Berlinie wraz z International Lutosławski Youth Orchestra. Rok wcześniej, była uczestniczką Narodowej Młodzieżowej Orkiestry Symfonicznej w Luksemburgu, w 2018 tworzyła część Darmsztadzkiej Międzynarodowej Orkiestry Młodzieżowej, a w 2017 r. wygrała przesłuchania do Polskiej Orkiestry Młodzieżowej LYO. Obecnie współpracuje z wieloma orkiestrami w Polsce i zagranicą, m.in. z Filharmonią Koszalińską, Słobożańską Młodzieżową Akademicką Orkiestrą Symfoniczną z Charkowa czy Narodowym Teatrem Morawsko-Śląskim w Ostrawie.
Aleksandra Wojewódzka bierze udział w wielu warsztatach waltorniowych i lekcjach mistrzowskich. W 2022 r. uczestniczyła w międzynarodowym festiwalu International Hornweek – The Magic Horn Sound w Karlsruhe, gdzie miała okazję kształcić się pod kierunkiem prof.: W.Sanders, G.Corti, B.Silva, W.Bessems. Brała także udział w Corno Brass Music Festival 2021, gdzie miała zajęcia m.in. z R. Baborakiem, J. Thatcherem czy R. Zell. Uczestniczyła także w Letniej Akademii Instrumentów Dętych Blaszanych w Kaliszu w w 2020 i 2019 oraz w wielu innych kursach.
Aleksander Daszkiewicz
Aleksander Daszkiewicz ukończył z wyróżnieniem studia magisterskie (Konzertdiploma) na Hochschule der Künste w Bernie (Szwajcaria) pod kierunkiem prof. Bartłomieja Nizioła, jak również na Akademii Muzycznej w Krakowie (klasa prof. Wiesława Kwaśnego), gdzie obecnie jest zatrudniony na stanowisku wykładowcy w Katedrze Skrzypiec i Altówki. Zdobywał czołowe nagrody na wielu prestiżowych konkursach skrzypcowych, m.in. w Lublinie, Belgradzie, Bukareszcie, Wrocławiu czy Cardiff. Jako solista występował z orkiestrami Filharmonii Krakowskiej, Theather Orchester Biel Solothurn, Sinfonietty Cracovii, Filharmonii Opolskiej, Filharmonii Świętokrzyskiej, Filharmonii Sudeckiej oraz Orkiestry Symfonicznej Akademii Muzycznej w Krakowie. Swoje umiejętności doskonalił u wielu wybitnych pedagogów (m.in. Kaja Danczowska, Zakhar Bron, Igor Ozim, Akiko Suwanai, Corina Belcea, Alena Baeva, Tomasz Tomaszewski, Robert Szreder, Ning Feng). Jest stypendystą fundacji Pro Libertas et Humanitas im. K. Bartkowiaka, R. Zimmermann Stiftung, Blanken-Schlemper Stitfung oraz Małopolskiej Fundacji Stypendialnej „Sapere Auso”. Otrzymał także stypendium artystyczne Rektora Akademii Muzycznej w Krakowie, Stypendium Twórcze Miasta Krakowa oraz Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”. Aleksander Daszkiewicz należy do orkiestry kameralnej Polish Soloists, skupiającej najzdolniejszych muzyków młodego pokolenia w Polsce. Ukończył roczne praktyki orkiestrowe w Berner Sinfonieorchester oraz Luzerner Sinfonieorchester, był również muzykiem Verbier Festival Orchestra oraz Gewandhausorchester w Lipsku, z którą występował m.in. w Londynie (BBC Proms – Royal Albert Hall), Bostonie (Symphony Hall), Wiedniu (Musikverein), Salzburgu (Salzburger Festspiele – Festspielhaus), Stuttgarcie (Liederhalle), Lugano (LAC Arte et Cultura) czy Wiesbaden (Rheinhau Music Festival – Kurhaus). Swoją działalność orkiestrową kontynuuje w Narodowej Orkiestrze Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Jako członek wyżej wymienionych zespołów, miał okazję uczestniczyć w licznych projektach z udziałem uznanych dyrygentów (m.in. sir Simon Rattle, Lawrence Foster, Antonio Pappano, Andris Nelsons, Christoph Eschenbach, Esa-Pekka Salonen, Daniele Gatti), oraz solistów (Janine Jansen, Yuja Wang, Mischa Maisky, Gidon Kremer, Evgeny Kissin, Leonidas Kavakos, Sergey Babayan, Augustin Hadelich i wielu innych).
Karolina Krupa
Pianistka, kameralistka. W 2019 roku ukończyła Akademię Muzyczną im. K. Pendereckiego w Krakowie w klasie dr hab. Mariusza Sielskiego.
Swoje umiejętności doskonaliła również w Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu pod kierunkiem Marii Yankovej. Jako solistka, kameralistka, korepetytor uczestniczyła w licznych festiwalach krajowych i międzynarodowych m.in. w Warszawskiej Jesieni, festiwalu Opera Rara oraz Lange Nacht der Neuen Musik w Düsseldorfie. Brała udział w kursach pianistycznych prowadzonych przez pedagogów takich jak: D. Baszkirow, B. Berman, D. Yoffe, P. Badura-Skoda, A. Jasiński. Współpracuje ze Stowarzyszeniem Artystycznym ,,Muzyka Centrum”. Obecnie zatrudniona w Katedrze Kameralistyki w AMKP w Krakowie.
Matylda Sielska
Ukończyła studia licencjackie na Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie prof. dr Ewy Wolak-Czarniak oraz prof. dr hab. Małgorzaty Ratajczak, studia magisterskie zaś na Akademii Muzycznej im. Kiejstuta i Grażyny Bacewiczów w Łodzi w klasie prof. dr hab. Urszuli Kryger i dr Anny Wereckiej-Gryć.
W swojej działalności skupia się głównie na wykonawstwie muzyki oratoryjno-kantatowej, w szczególności z okresu baroku. W swoim repertuarze ma między innymi partie solowe z Pasji Janowej, Oratorium na Boże Narodzenie oraz liczne kantaty J.S. Bacha, a także tytułową partię Dydony oraz Czarownicy w operze Henry’ego Purcella „Dydona i Eneasz”. Śpiewała między innymi z takimi zespołami jak Capella Cracoviensis oraz Polish Camerata. Występowała jako solistka pod batutą między innymi Jana Tomasza Adamusa, Jarosława Thiela, Marka Toporowskiego, Zbigniewa Pilcha oraz Denisa Comteta. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich u m. in.: Ryszarda Karczykowskiego, Marcina Habeli, Siergieja Leiferkusa, Christijane Stotijn oraz Anny Mikołajczyk.
Bogusława Hubisz-Sielska
Jej oficjalny debiut, z zespołem Capella Cracoviensis, nastąpił w czasie studiów w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie (wówczas PWSM), chociaż pierwszy raz publicznie – jako altowiolistka – wystąpiła w wieku 16 lat. Także w czasie studiów wyjechała
do USA, by wystąpić w Juilliard School of Music Nowym Jorku, New England Conservatory w Bostonie, The Eastman School of Music w Rochester oraz na Uniwersytecie Yale w New Haven. Uczelnię ukończyła z wyróżnieniem, podobnie jak i Państwowe Liceum Muzyczne w Krakowie.
Studia uzupełniające odbyła u prof. Stefana Kamasy, po czym – dwukrotnie – otrzymała stypendium na kurs w Lozannie, prowadzony przez prof. Kim Kashkashian, u której później pobierała lekcje w trakcie dwuletniego pobytu w Monachium (1988-1990).
Z tego też czasu datuje się jej znajomość z Rachel Knobler (1924-2017), której muzykę, także jej dedykowaną, zaczęła wykonywać i nagrywać. Amerykańskie radio Classical Discoveries wielokrotnie prezentowało na swojej antenie utwory pochodzące z płyty CD z utworami
Rachel Knobler, nazywając je „odkryciami klasyki”, zaś nuty z jej utworami, wydane w Editio Alto/Niemcy, zostały umieszczone w Bibliotece Kongresu Stanów Zjednoczonych. Utrwaliła też na płycie kompozycje Johanna Baptisty Vanhala oraz Roberta Fuchsa, a także muzykę
współczesną, m.in. dzieła na dwie altówki, nagrane wspólnie z Lechem Bałabanem. Oprócz koncertów w wieku krajach, występowała również przed kamerami telewizji polskiej, austriackiej i niemieckiej, jak również w radiu polskim, austriackim oraz radiu w Nowym Jorku.
Dokonała wielu prawykonań, w tym – m.in.- utworu Anny Zawadzkiej-Gołosz Poco a poco più…, również wydanego przez Editio Alto/Niemcy. Pierwszy raz wykonywała też dzieła opracowane na altówkę, a wydane przez PWM, m.in. Sonatę g-moll op. 65 Fryderyka Chopina,
Preludia taneczne Witolda Lutosławskiego (dokonanego za zgodą Kompozytora), czy Romans na temat z „Halki” Stanisława Moniuszki Henri Vieuxtempsa. Jest również autorką opublikowanych przez PWM Gam i pasaży (2013).
Oprócz działalności koncertowej i edytorskiej ważna jest dla niej także praca pedagogiczna w macierzystej Uczelni, gdzie prowadzi klasę altówki od czasu ukończenia studiów, obecnie – jako profesor tytularny. Jej uczniowie, studenci oraz doktoranci działają w Polsce oraz w różnych krajach europejskich (Austria, Belgia, Hiszpania, Niemcy, Portugalia, Włochy).
Od kilku dekad uczestniczy – początkowo jako słuchacz, a od 2011 roku czynnie – w międzynarodowych kongresach altowiolowych organizowanych przez Międzynarodowe Towarzystwo Altowiolowe (IVS), odbywających się w różnych krajach świata, m.in. dwukrotnie w USA. Kierowane przez nią – od początku istnienia (2013) Polskie Towarzystwo Altowiolowe, stowarzyszone z IVS, zorganizowało Kongresy: w Krakowie – 2013 i Poznaniu – 2019.
W bieżącym roku Towarzystwo będzie współorganizatorem – wraz z Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego XI Ogólnopolskiego Konkursu Altówkowego im. Jana Rakowskiego w Poznaniu. Zasiada w jury konkursów krajowych i zagranicznych. W 2017 uhonorowana została medalem Komisji Edukacji Narodowej, a w 2021 – Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” oraz Srebrnym Krzyżem Zasługi.
fot. Piotr Markowski
Mariusz Sielski
Studiował w krakowskiej Akademii Muzycznej w klasach profesorów: Ludwika Stefańskiego, Ewy Bukojemskiej i Janusza Dolnego. Brał udział w liczących się kursach mistrzowskich, pracując pod kierunkiem wybitnych pedagogów (Alexander Jenner, Rudolf Buchbinder, Eliane Richepin, Fausto Zadra).
Odbył też roczne studia w monachijskiej Hochschule für Musik. Występuje głównie jako kameralista, koncertując w kraju i za granicą – Austrii, Czechach, Francji, Holandii, Niemczech, Portugalii, Rosji, Słowacji, Turcji, Wielkiej Brytanii i Włoszech. Dokonał nagrań płytowych. Prowadzi klasę fortepianu w krakowskiej Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego na stanowisku profesora uczelni.
Magisterskie studia pianistyczne pod jego kierunkiem ukończyło do tej pory liczne grono (36) czynnych zawodowo muzyków działających w kraju i za granicą. W gronie jego wychowanków są laureaci konkursów pianistycznych w Austrii (Pörtschach), Hiszpanii (La Rioja), USA (Los Angeles), Włoszech (Castellana Grotte, Finale Ligure, Florencja, Neapol), Estonii (Narva, Tallin),na Ukrainie (Lwów) i w Polsce (Szafarnia, Kielce, Kraków, Żagań, Warszawa, Busko Zdrój). Prowadzi seminaria, kursy i lekcje otwarte. Jest jurorem konkursów pianistycznych w Polsce, Gruzji i we Włoszech.
fot. Piotr Markowski
Piotr Lato
Ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie klarnetu prof. Andrzeja Godka z wynikiem celującym. Uzyskał szereg nagród i wyróżnień w konkursach muzycznych, m.in. jest laureatem I nagrody w Ogólnopolskich Przesłuchaniach Szkół Muzycznych II st. klas instrumentów dętych drewnianych w Olsztynie (1996), III nagrody w XI Akademickim Konkursie Klarnetowym im. K. Kurpińskiego we Włoszakowicach (2000), oraz III nagrody w IV Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Johannesa Brahmsa w Gdańsku (2006). W 2002 roku został półfinalistą Międzynarodowego Konkursu Klarnetowego „Praska Wiosna” w Pradze, w 2003 zakwalifikował się i uczestniczył w Międzynarodowym Konkursie Klarnetowym ARD w Monachium, a w ostatnim czasie zdobył II nagrodę w MEDICI International Music Competition. Za swoje osiągnięcia artystyczne i naukowe dwukrotnie otrzymał stypendium Ministra Kultury (2000-2002), Stypendium Twórcze Miasta Krakowa (2003), Odznaczenie Zasłużony dla Kultury Polskiej (2016), Nagrodę Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej – nagrodę indywidualną II stopnia za szczególny wkład w rozwój edukacji artystycznej w Polsce, Nagrodę Województwa Małopolskiego „Ars Quaerendi” za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury (2019), Odznaczenie Brązowy Krzyż Zasługi (2019), Stypendium Twórcze Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2020) oraz odznakę „Honoris Gratia” Miasta Krakowa (2021). Brał udział w wielu festiwalach krajowych i zagranicznych: Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Eurosilesia, Międzynarodowy Festiwal Muzyka w Starym Krakowie, Międzynarodowy Festiwal Pogranicza Muzyki Współczesnej, Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena, Festiwal Youmg Euro Classic, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej – 12 Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich, Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej – Musica Polonica Nova, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Kameralnej „Muzyka na Szczytach” i innych. Był uczestnikiem wielu kursów klarnetowych, m.in. kursu interpretacyjno – kompozytorskiego prowadzonego przez K. Stockhausena. Zrealizował szereg nagrań płytowych, telewizyjnych i radiowych dla wytwórni krajowych i zagranicznych: DUX, Centaur Reccord, Le Foxx Music, Universal Music i innych. Prowadzi działalność pedagogiczną w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie. Od 2006 roku jest zawodowo związany z Akademią Muzyczną im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, początkowo na stanowisku asystenta w klasie klarnetu. W 2011 roku uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych w zakresie instrumentalistyki, po czym objął stanowisko adiunkta. W 2016 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuki. Od roku 2020 jest kierownikiem Katedry Instrumentów Dętych Drewnianych i Akordeonu w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie na stanowisku profesora AMKP.
Od 2004 roku pełni funkcję pierwszego klarnecisty Orkiestry Akademii Beethovenowskiej. Gościnnie współpracuje z wieloma orkiestrami i zespołami, równocześnie prowadząc działalność koncertową solową i kameralną. Jest członkiem Zarządu Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów. Jest artystą firm Henri Selmer Paris, MARCA Reeds, Chedeville USA i Eddie Daniels Expressions Ligatures.
Marcin Mączyński
Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie, którą ukończył w klasie dr hab. Barbary Łypik-Sobaniec. Swoje umiejętności doskonalił na kursach i wykładach prowadzonych m.in. przez Petera Bucka, Kaję Danczowską, Adama Klocka. Od roku 2006 pełni funkcję lidera grupy wiolonczel Orkiestry Sinfonietta Cracovia, kameralnego zespołu, z którym koncertuje w kraju i za granicą, współpracując m.in. z artystami tej klasy, co Maxim Vengerov, Gidon Kremer, Piotr Anderszewski, Krzysztof Penderecki, Rafael Payare, Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk.
Od 2019 roku jest członkiem cenionego zespołu Meccore String Quartet, z którym koncertował m.in. w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Gulbenkian Hall w Lizbonie oraz Wigmore Hall w Londynie. Wystąpił również na Festiwalu La Folle Journẽe w Nantes. Jako kameralista brał udział w szeregu nagrań płytowych, rejestrując albumy dla prestiżowych wydawnictw polskich i europejskich (Sony Classical, Warner Classics, DUX). Regularnie występuje na festiwalach takich jak: Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, Festiwal Polignac we Francji, Europamusicale w Niemczech, Colmar we Francji, Schleswig Holstein w Niemczech, Białe noce w Rosji, Carinthischer Sommer w Austrii, Le Dieci Giornati we Włoszech, Murten Classics w Szwajcarii.
Prowadził m.in. kursy wiolonczelowe w ramach Akademii Festiwalu Pablo Casalsa w Prades, zajęcia z Lusławicką Orkiestrą Talentów, Penderecki Youth Orchestra oraz mistrzowskie kursy kameralne Letniej Akademii Muzyki wraz z Meccore String Quartet w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach. Swojej działalności artystycznej nie ogranicza do muzyki klasycznej. Jest kompozytorem i aranżerem swobodnie poruszającym się w różnych gatunkach muzycznych, od jazzu po rock. Prowadząc aktywną działalność koncertową, jako członek Bartosz Dworak String Quartet współpracuje m.in. z czołową polską wokalistką jazzową Dorotą Miśkiewicz.
W 2020 roku założył Stowarzyszenie Masyw Sztuki, w którym pełni funkcję prezesa. Od 2021 roku jest doktorantem Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie.
fot. Arkadiusz Berbecki
Wioletta Fluda-Tkaczyk
Pianistka, kameralistka, korepetytor. Doktor sztuk muzycznych. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie fortepianu dr. hab. Mariusza Sielskiego. Jej ogromną pasją jest szeroko pojęta kameralistyka i z nią przede wszystkim wiąże swoją przyszłość zawodową. Swoje zainteresowania kieruję głównie na współpracę z instrumentami dętymi. Szczególne miejsce w jej repertuarze zajmują również dzieła operowe oraz liryka wokalna. Z powodzeniem uczestniczy w wielu projektach artystycznych współpracując tym samym z różnymi ośrodkami kulturalnymi oraz solistami. Pianistka zajmuje się także propagowaniem nieznanej twórczości przede wszystkim kompozytorów polskich. Artystka poświęca swoją uwagę na poszukiwanie zapomnianych dzieł, które chciałaby rozpowszechnić. Jako kameralistka Capelli Cracoviensis zajmuję się muzyką kameralną/wokalną i solową. Bardzo bogaty wachlarz repertuarowy pianistki obejmuje utwory z każdej epoki. Prowadzi intensywną działalność koncertową występując solowo oraz kameralnie w kraju i za granicą. Wioletta Fluda-Tkaczyk z powodzeniem brała udział jako pianistka w licznych festiwalach/ sympozjach/ kursach muzycznych/ warsztatach, itp. Były to m. in.: Międzynarodowy Festiwal „Chopin w barwach jesieni”, „Strzegom A capella”, „Zimowa Akademia Muzyki” Lusławice, Festiwal „Opera Rara”, „Corno Brass Music Festival”, „Krakowski Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów” „Festiwal Bachowski”, „Letnia Akademia Trąbki”, „Royal Opera Festival”, Festiwal – „Strefa Sztuki” – Jedlina Zdrój”, Międzynarodowy Przemyski Festiwal – „Salezjańskie Lato”,„Festiwal „Concerti Pasquali” czy „Trombone IPV Festiwal” Mannheim. Ponadto pianistka uzyskała kilkadziesiąt dyplomów za wyróżniający akompaniament podczas konkursów, festiwali i przesłuchań rangi ogólnopolskiej i międzynarodowej. Wioletta Fluda – Tkaczyk za swoją pracę artystyczna otrzymała Stypendia i Nagrody, m. in.: Stypendium Twórcze Ministra Kultury, Stypendium Twórcze Miasta Krakowa, Stypendium Twórcze Marszałka Województwa Podkarpackiego, kilkukrotnie Nagrodę Rektora Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia. Dyskografia pianistki obejmuje kilka nagranych dotąd pozycji płytowych: Polska Muzyka Klarnetowa XX i XXI w. (2022) nagrana wraz z Piotrem Lato – klarnecistą, The twentieth century compositions for flute and piano by Polish composers (2022) nagrana wraz z flecistką Martyną Klupś-Radny – flecistką, Zdzisław Stolarczyk &his trombone family (2020) nagrana wraz ze Zdzisławem Stolarczykiem – puzonistą basowym oraz Shades of trombone (2020) nagrana wraz z Tomaszem Stolarczykiem – puzonistą. Obecnie Wioletta Fluda-Tkaczyk pracuje w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie na stanowisku wykładowcy oraz w Capelli Cracoviensis jako muzyk-kameralista. Prezes Stowarzyszenia ArtMusicArtist z ramienia którego organizuje różnego rodzaju koncerty oraz festiwale.
fot. Ulański