Pokaż więcej opcji Schowaj więcej opcji

Élisabeth Joyé – recital klawesynowy 7.04 / kurs klawesynowy 6-8.04.2025



Katedra Muzyki Dawnej zaprasza na recital klawesynowy Élisabeth Joyé, przedstawicielki francuskiej szkoły klawesynowej.

Jak sama klawesynistka opisuje: „W programie Miscellanées połączyłam moje ulubione utwory spośród tych, których nauczałam, a także wielokrotnie wykonywałam przed publicznością. Niektóre z nich wyróżnia niezwykła harmonia, jak np. Chaconne Georga Böhma – utwór, który znalazł się w programie ostatniego recitalu mojego mistrza – Gustava Leonhardta.

Przepiękna Passacaille Luigiego Rossiego, jest jedynym utworem tego kompozytora tak znanego z utworów wokalnych, znajdującym się w Manuskrypcie Bauyn, Le capriccio cromatico Meruli, towarzyszy mi od początku mojej gry na klawesynie. Allemande mélancolique tajemniczego kompozytora Estienne’a Richarda, pełna humoru La Drollerie Chambonnières’a, czy Chaconne en fa Fischera – utwór, który pozwolił mi odkryć tego kompozytora. Repertuar ten sprawia mi wiele przyjemności, charakteryzują go piękne melodie, taneczny charakter i niezwykła różnorodność!”.

Élisabeth Joyé poprowadzi także kurs klawesynowy dla studentów oraz osób zainteresowanych. W sprawie udziału w kursie prosimy o kontakt z Ewą Mrowcą-Kościukiewicz pod adresem mailowym: ewa.mrowca.kosciukiewicz@amuz.krakow.pl.

 

6-8 kwietnia 2025
Sala 23
ul. św. Tomasza 43

Kurs Klawesynowy

6 kwietnia, 15:00-18:00
7 kwietnia, 10:00-13:00
8 kwietnia, 10:00-14:00, 16:00-18:00

 

7 kwietnia 2025, 19:00
Aula Florianka
ul. Sereno Fenn’a 15

Recital klawesynowy « Miscellanées »

Orlando Gibbons (1583-1625)
Fantasia en ré
Prélude en la

Doctor Bull (ca 1562-1628)
Prélude en ré
Fantasia en ré
Alman
Pavan

Jan-Pieterzsoon Sweelinck (1562-1621)
Puer nobis nascitur

Giovanni Gabrieli (1557-1612)
Intonazione d’Organo : Non Tono

Tarquinio Merula (1595-1665)
Capriccio cromatico

Andrea Gabrieli (ca 1533-1585)
Suzanne un jour d’après Orlando di Lasso

Girolamo Frescobaldi (1583-1643)
Aria detta la Frescobalda
Prima parte, seconda parte, terza parte Gagliarda, quarto parte, quinta parte Corrente

Johann Jakob Froberger (1616-1667)
Fantaisie VI

Louis Couperin (ca 1626-1661)
Prélude en sol mineur

Estienne Richard (ca 1621-1669)
Allemande

Jacques Champion de Chambonnières (ca 1602-1672)
La Drollerie

Luigi Rossi (1597-1653)
Passacaille Del Seig. Louigi

Jean-Henry d’Anglebert (1629-1691)
Transcription de la chaconne pour luth d’Ennemond Gaultier

Johann Caspar Ferdinand Fischer (1656-1746)
Chaconne en fa
Chaconne en la

Georg Böhm (1661-1733)
Chaconne en sol

 

Élisabeth Joyé klawesyn


fot. Hubert Caldaguès

Élisabeth Joyé jest przedstawicielką francuskiej szkoły klawesynowej. Wychowała wielu klawesynistów nauczając w latach 1989-2023w Konserwatorium Erika Satie w Paryżu oraz prowadząc od 2019 roku klasę klawesynu w Escola Superior de Musica w Lizbonie. Prowadziła liczne kursy mistrzowskie w Europie, obu Amerykach oraz w Japonii. Muzyczna prasa określa jej interpretacje jako pełne delikatności, kolorów i ekspresji, szczególnie wyróżniając jej niezwykłe umiejętności dotyku instrumentu – tzw. un art du toucher.  Sama jest wychowanką Gustava Leonhardta w Konserwatorium Sweelincka w Amsterdamie, Boba van Asperena w Konserwatorium Królewskim w Hadze oraz Josa Van Immerseela w Konserwatorium Królewskim w Antwerpii. Jurorka wielu konkursów klawesynowych, koncertuje na całym świecie. Nagrała wiele płyt zarówno solowych (Bach, Duphly, Fischer), jak i z muzyką kameralną (Couperin, Bach, Blow, Purcell) dla wytwórni takich jak Alpha czy Encelade. Współpracuje i nagrywa z muzykami, wśród których znajdują się François Fernandez, Emmanuel Balssa, przez wiele lat występowała w różnych formacjach orkiestrowych. Jest znana z doskonałych metod nauczania klawesynowego toucher.