Koncerty i seminarium: perkusja post perkusja | 2-4.03.2023
Katedra Perkusji i Muzyki Współczesnej zaprasza na koncerty i seminarium: perkusja post perkusja.
Perkusja post perkusja to dwa koncerty oraz trzydniowe spotkanie z alternatywnymi działaniami twórczymi, które wykraczać będą poza tradycyjną perkusję w jej, nieco anachronicznym już, dualistycznym układzie klasyczna-nieklasyczna oraz z doświadczeniami eksperymentalnymi na pograniczach gatunków muzycznych i praktyk: multimedialnych, multiinstrumentalnych czy performatywnych.
Spotkaniu temu przyświeca nie tylko przybliżenie takiej perspektywy, ale zainspirowanie do międzygatunkowych przedsięwzięć o charakterze indywidualistycznym. Przybliżenie nowoczesnego i eksperymentalnego wykonawstwa postinstrumentalnego, w szczególności postperkusyjnego, aktualnych trendów twórczych, interpretacyjnych i instrumentalnych w szeroko pojętej perkusji współczesnej będzie możliwe dzięki obecności trzech fantastycznych artystów o takim właśnie profilu działalności. Wspólna wymiana doświadczeń to działanie niezbędne i bezprecedensowe dla aktualizacji wykonawstwa instrumentalnego.
Naszymi gośćmi będą dr hab. Miłosz Pękala (prof. UMFC), Hubert Zemler i Wojtek Kurek.
Na całe przedsięwzięcie składa się cykl trzech prezentacji i warsztatów oraz dwa koncerty. Pierwszy koncert to połączenie trzech półrecitali prezentujących twórczość zaproszonych gości. Drugi to eksperymentalny, wspólny koncert zaproszonych gości, wykładowców, studentów i absolwentów Klasy Perkusji AMKP, utrzymany w multigatunkowym charakterze z elementami swobodnej improwizacji. Wydarzenia warsztatowe skierowane są do studentów perkusji klasycznej, otwarte dla studentów kierunku jazz i studentów innych kierunków zainteresowanych zagadnieniem.
Serdecznie zapraszamy! Wstęp wolny
Opieka artystyczna i organizacyjna: dr Aleksander Wnuk
WARSZTATY / SALE PERKUSYJNE
2 marca 2023, 16:00-20:00
Wojtek Kurek – Muzyka elektroakustyczna, live processing czyli karmimy i trawimy, a istota rośnie
3 marca 2023, 10:00-14:00
dr hab. Miłosz Pękala (prof. UMFC) – Relacja pomiędzy instrumentem akustycznym a środowiskiem urządzeń elektronicznych – amplifikacja, przekształcenie, symbioza
4 marca 2023, 10:00-14:00
Hubert Zemler – Improwizacja
KONCERTY
3 marca 2023, 19:00
Sala Koncertowa AMKP
ul. św. Tomasza 43
Wojtek Kurek Bijesz w bęben czy bęben bije w ciebie? O przemocy wobec istot (2023)
Miłosz Pękala Monopercussion:
Igor C Silva (*1989) Your Trash (2016)
Rafał Zapała (*1975) Kwadraty (2016)
Sergio Krakowski (*1979) Eleven Hard Samba (2019)
Hubert Zemler LAGOM/UMIAR na werbel solo (2022)
4 marca 2023, 19:00
Sala Koncertowa AMKP
ul. św. Tomasza 43
Bnaya Halperin-Kaddari (*1988) Orbitting Study No. 1 (2016/2023) przestrzenny rytuał dla wykonawcy na talerz, 2 smyczki i subwoofer (wersja alternatywna na grupę wykonawców – aranżacja Aleksander Wnuk)
wykonanie: Karolina Tama, Aleksandra Wtorek, Jakub Kaczmarek, Stanisław Konstanty, Karol Żmija
Simon Løffler (*1981) b (2012) dla trójki wykonawców
wykonanie: Aleksandra Wtorek, Paweł Chmielewski, Cezary Łagan
Zemler /Pękala /Kurek / Wnuk (*1980/ *1981/ *1988/ *1987) I (2023)
wykonanie: Hubert Zemler, Miłosz Pękala, Wojtek Kurek, Aleksander Wnuk
Hubert Zemler – urodził się w 1980 roku w Warszawie. Perkusista, kompozytor i improwizator swobodnie przemieszczający się pomiędzy muzycznymi kategoriami. Ceniony interpretator muzyki nowej, perkusista jazzowy, autor albumów solowych z pogranicza awangardy, elektroniki i muzyki etnicznej oraz twórca ścieżek dźwiękowych do filmów i animacji. Aktywny członek warszawskiej sceny muzyki niezależnej skupionej wokół stowarzyszenia LADO ABC. Współtworzy zespoły Melatony, Magneto (wraz z Bartłomiejem Tycińskim, Piotrem Domagalskim i Miłoszem Pękalą), Opla (z Piotrm Bukowskim), CEL (z Felixem Kubinem). Współpracuje również z zespołem muzyki współczesnej „Hashtag Ensemble” oraz grupą Mitch & Mitch.
hubertzemler.com | hubert-zemler.bandcamp.com | soundcloud.com/hubert-zemler
Miłosz Pękala – jest absolwentem klasy perkusji Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie perkusji (dyplom z wyróżnieniem). Studiował także w The Royal Danish Academy of Music w Kopenhadze pod kierunkiem prof. Gerta Mortensena. W 2014 r. otrzymał tytuł doktora sztuk muzycznych. W 2019 r. uzyskał habilitację. Od wielu lat, jako solista lub kameralista, bierze udział w wielu prestiżowych koncertach, festiwalach i różnorodnych projektach artystycznych, obejmujących zarówno muzykę współczesną, rozrywkową jak i tradycyjną. Specjalizuje się w grze na wibrafonie, zestawach multiperkusyjnych oraz instrumentach etnicznych. We własnych projektach artystycznych ze szczególną atencją podchodzi do nowych technologii oraz interdyscyplinarności. Miłosz Pękala jest laureatem wielu konkursów zarówno jako solista jak i członek zespołów kameralnych. Płyty Folklove (Polskie Radio 2008) i Requiem Ludowe (Polskie Radio/NiNA 2015) z udziałem Miłosza, zostały uznane za najlepsze płyty z muzyką folkową w 2008 i 2015 roku. Fonogram 1976: A Space Odyssey (Lado ABC/Polskie Radio/Narodowy Instytut Audiowizualny, 2015) nagrany wspólnie ze Zbigniewem Wodeckim i zespołem Mitch&Mitch uzyskał status podwójnej Platynowej Płyty oraz został nagrodzony Fryderykiem w kategorii Album Roku POP. W 2015 r., wspólnie z członkami kwartetu Kwadrofonik, otrzymał Paszport Polityki w kategorii Muzyka Poważna. W swoim dorobku ma trzy albumy solowe: Monopercussion (BÓŁT Records, 2018), Monopercussion 2 (BÓŁT Records, 2021), 8 Pieces in Different Tempos (Gustaff Records, 2021). Obecnie, Miłosz Pękala pracuje na stanowisku profesora w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, sprawuje kierownictwo artystyczne nad projektem Hob-beats Percussion Group, współtworzy grupy Mitch&Mitch, Pękala Kordylasińska Pękala, MIR, Chain Ensemble, a także bierze udział w wielu krajowych i międzynarodowych wydarzeniach artystycznych.
Wojtek Kurek – perkusista, improwizator, producent, autor instalacji muzyki do teatru. Nagrał kilkadziesiąt albumów wydanych w Polsce, Austrii, Niemczech, Włoszech, Portugalii oraz USA z muzyką free impro, elektroakustyczną improwizacją i elektroniczną. Nagrał cztery solowe albumy z preparowaną perkusją. Przetważa instrumenty akustyczne korzystając z syntezatorów, Max MSP, Arduino oraz efektów. W instalacjach dźwiękowych łączy akustyczne brzmienie i elektronikę tworząc odbrębne światy, przestrzenie imersyjne, wielokanałowe (np. Tropizmy, Entero, Forest Listening, Angel). Prawdziwy fan owadów i wszystkiego co małe, a utrzymuje ekosystem, drobne istoty i skomplikowane działania. Występował na festiwalach takich jak Unsound, Ad Libitum, Avant Art, Claws Of Saurtopia, Make Some Noise, Jazz Jantar.
wojtekkurek.com | @wojtek_kurek_