Rezonanse | 4-5.12.2024
Katedra Perkusji i Muzyki Współczesnej ma przyjemność zaprosić do AMKP w dniach 4-5 grudnia 2024 na wydarzenie Rezonanse, w ramach którego odbędzie się konferencja, seminarium oraz koncert. Całość poświęcona będzie zagadnieniom wykonawczym muzyki współczesnej.
Wiedzą i doświadczeniem w tym zakresie dzielić się będą znakomici goście: Yukiko Sugawara-Lachenmann (Stuttgart), pianistka, interpretatorka współczesnych kompozycji solowych i kameralnych, oraz Ewa Liebchen (Warszawa), flecistka młodszego pokolenia, eksperymentująca z biegłością i powodzeniem w wielu obszarach wykonawczych. W ramach seminarium artystki poprowadzą również lekcje otwarte. W przededniu konferencji, seminariów i koncertu, 4.12.2024 w Sali Koncertowej, odbędzie się wydarzenie towarzyszące – koncert muzyki fortepianowej w wykonaniu Fidan Edler (Berlin).
Zwieńczeniem Rezonansów będzie koncert muzyki współczesnej z udziałem gości, członków Katedry Perkusji i Muzyki Współczesnej oraz studentów przedmiotu Praktyka wykonawcza muzyki współczesnej.
Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!
Organizatorzy – dr Justyna Piękoś-Kędzierska, dr hab. Piotr Kędzierski
środa 4 grudnia 2024
Sala Koncertowa AMKP
ul. św. Tomasza 43
19:00 Wydarzenie towarzyszące
Fidan Edler (Berlin) – koncert muzyki fortepianowej
czwartek 5 grudnia 2024
Sala Senatu AMKP
ul. św. Tomasza 43
10:00 Otwarcie Konferencji Nasłuchiwania i dialogi – brzmienia i rezonanse współczesności
WYKŁADY
Yukiko Sugawara-Lachenmann (Stuttgart) – Über die Musik von Helmut Lachenmann
Ewa Liebchen (Warszawa) – O roli wykonawcy i jego współpracy z kompozytorem
Justyna Piękoś-Kędzierska (Kraków)
Martyna Zakrzewska (Kraków)
Sala Koncertowa AMKP
ul. św. Tomasza 43
14:00 SEMINARIUM – Yukiko Sugawara-Lachenmann
15:30 SEMINARIUM – Ewa Liebchen
19:00 KONCERT
Rezonanse – koncert muzyki współczesnej
Helmut Lachenmann (1935*) – Wiegenmusik (1963)
Yukiko Sugawara-Lachenmann fortepian
Doina Rotaru (1951*) – Japanese Garden (2006) na flet piccolo, flet basowy i taśmę
Ewa Liebchen flety
Piotr Kędzierski (1977*) – Pictograms (2022) na fortepian na sześć rąk
Justyna Piękoś-Kędzierska, Piotr Kędzierski, Martyna Zakrzewska fortepian
Witold Lutosławski (1913-1994)/ Marta Ptaszyńska (1943*) – Wariacje na temat Paganiniego (1994) na dwa fortepiany i dwie perkusje
Jiahui Chen, He Zhang fortepiany
Maria Flader, Anna Szkudlarek perkusja
Salvador Torré (1956*) – Sand clock, hommage to Steve Reich, z cyklu Homme-Ages (2013) na dowolną grupę instrumentów
Maciej Hałoń, Piotr Kędzierski, Justyna Piękoś-Kędzierska, Martyna Zakrzewska oraz studenci Katedry Perkusji i Muzyki Współczesnej