Zmiana wymagań egzaminacyjnych na specjalności gra na wiolonczeli
Studia I stopnia (licencjackie) | Studia II stopnia (magisterskie)
Studia I stopnia
I semestr
Egzamin:
- D. Popper – do wyboru jedna z etiud op. 76: 5, 7, 8
- A. Piatti – do wyboru jeden z kaprysów op. 25: 1, 4, 11
- Sonata na wiolonczelę i fortepian (napisana po 1827 roku)
lub J.S. Bach – Sonata D-dur BWV 1028
lub Sonata g-moll BWV 1029 - Utwór dowolny
* dopuszcza się wykonanie sonaty z nut
II semestr
Kolokwium
- Gamy durowe (jedna gama losowana 10 dni przed egzaminem) **
- Ćwiczenia techniczne (minimum trzy) – F. Grützmacher; B. Cossmann; O. Ševčik (arr. Feuillard) lub inne
Egzamin
- koncert klasyczny – L. Boccherini, C.Ph.E. Bach, J. Haydn lub inny
- utwór na wiolonczelę solo napisany w XX w. lub XXI w.
(ogłoszony na początku roku akademickiego)
III semestr
Kolokwium
- D. Popper – do wyboru jedna z etiud op. 73: 9, 13, 20, 29, 38, 39
- A. Piatti – do wyboru jeden z kaprysów op. 25: 2, 8, 10
Egzamin
- dowolny koncert (napisany po 1827 roku)
IV semestr
Kolokwium
- Gamy molowe (jedna gama losowana 10 dni przed egzaminem) **
- Ćwiczenia techniczne (minimum trzy) – F. Grützmacher; B. Cossmann; O. Ševčik (arr. Feuillard) lub inne
Egzamin
- L. v. Beethoven – dowolna Sonata na fortepian i wiolonczelę
- K. Skarżyński – Polonez op. 8
- dowolny utwór napisany w XXI wieku
* dopuszcza się wykonanie sonaty i utworu z XXI wieku z nut
V semestr
Kolokwium
- J.S. Bach – dowolna Suita na wiolonczelę solo
Egzamin
- dowolny koncert lub cykliczny utwór na wiolonczelę i orkiestrę
VI semestr
Kolokwium – dopuszczenie do dyplomu
- A. Piatti – do wyboru jeden z kaprysów op.25: 5, 7, 9
DYPLOM LICENCJACKI (program minimum 35 min)
- J.S. Bach – Preludium z dowolnej Suita na wiolonczelę solo
(dopuszczalne jest powtórzenie z semestru zimowego) - L. Boccherini – dowolna Sonata wykonana z towarzyszeniem II wiolonczeli
- Sonata na wiolonczelę i fortepian (napisana po 1827 r.)
- Utwór wirtuozowski
* dopuszcza się wykonanie sonaty kameralnej z nut
** Wymagania dotyczące gam:
- Gamy: C-Fis przez 4 oktawy, G-H przez 3 oktawy
- Palcowanie: bez “pustych” strun
- Pasaże: 12 pasaży – wykonanych bez przerw
- Dwudźwięki tercje, seksty, oktawy
Smyczkowanie:
a) gama – legato po 2 oktawy
b) gama – staccato po 8 nut
c) gama – dwie nuty legato, dwie spiccato
c) gama flażoletami po 4 nuty
d) pasaże jeden smyczek na jedną oktawę
e) dwudźwięki po 4 na jednym smyczku
Studia II stopnia
I semestr
Kolokwium
- Piatti – do wyboru jeden z kaprysów op.25: 3, 6, 12)
- utwór na wiolonczelę solo napisany w XX w. lub XXI w.
(ogłoszony na początku roku akademickiego)
Egzamin
- Koncert lub utwór koncertujący – do wyboru E. Lalo, R. Schumann, A. Dvorak, E. Elgar, D. Szostakowicz, P. Czajkowski. K. Penderecki – Koncert altówkowy
II semestr
Kolokwium
- K. Penderecki – utwór na wiolonczelę solo lub minimum trzy części z Suity
Egzamin
- Sonata lub utwór cykliczny na wiolonczelę i fortepian (minimum 15 min.)
- Adrien-François Servais – dowolna Fantazja na wiolonczelę i fortepian
* dopuszcza się wykonanie sonaty lub utworu cyklicznego z nut
III semestr
Kolokwium (dopuszczenie do dyplomu)
- Trzy części z suity J.S. Bacha (IV, V, VI) lub dowolnej innej suity na wiolonczelę solo (z wył. K. Pendereckiego)
I DYPLOM (Koncert)
- znaczący koncert lub cykliczny utwór na wiolonczelę i orkiestrę
(napisany po 1827 roku)
IV semestr
Kolokwium (dopuszczenie do dyplomu)
- J. Haydn – Koncert D – dur Hob VIIb:2 cz.1 Allegro moderato
II DYPLOM (Recital)
- Recital zgodny z profilem studiów